  • 11. Data: 2009-06-24 07:08:58
    Temat: Re: TPSA - może ktoś coś podpowie - temat dosyć pilny (ciut przydługie)
    Od: SuN <g...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Czemu od razu złodzieje? Umowy im nie wypowiedziałeś,a przynajmniej
    > chwilowo nie dysponujemy dowodem tego wypowiedzenia. Ale skoor przez 6
    > miesiecy, to sie to przedawniło.
    Nie mam nic innego prócz fax i rozmowa z blue line - którą powinni mieć
    w archiwach, ale skoro nie mają umowy (umowa na telefon były w biurze
    wypisana przez Panią ręcznie długopisem, umowa na neo jest wydrukowana z
    systemu).
    > A co ma termin wykupienia przez nich długu z biegiem przedawnienia? Bieg
    > przedawnienia przerywa uznanie przez Ciebie długu lub wniesienie przez
    > nich powództwa.
    1.pismo puściłem 28 lutego 2006.
    2. Faktury wystawiali do 09.2006
    3. Kredyt Inkaso złożył pozew w sądzie 03.2008
    Przedawnia się?
    > Zacznijmy od tego - co było już tu wałkowane po wielokroć - że dokument
    > wysłany faksem nie spełnia standardu "pismeności". Równie dobrze mogłeś
    > to wysłać mailem. Co do zasady TP SA spokojnie mogło by nawet ten
    > dokument mieć u siebie i celnie podnieśc, że to nie jest pisemne
    > wypowiedzenie umowy. I mieli by rację.
    Ale.. jak napisałem parę postów niżej, dopuszczają załatwianie spraw
    przez blue line, dopuszczają faxy. Niżej piszę też o innej przygodzie,
    gdzie blue line twierdzi, że telefonicznie zrezygnowałem z pisemnej
    rezygnacji z linii telefonicznej (i oczywiście fakturowali, a jakże :) )

    > Jaki masz tego dowód? Pytam poważnie, bo w sądzie liczą się dowody, a
    > nie fakty :-)
    Tylko rozmowę telefoniczną, oraz.... w rok po tym, na wieś gdzie
    mieszkam podjechał Pan z firmy relcom (jakiś partner tpsa) i chciał
    wleźć na dach i zamontować radiowy telefon TPSA! Przegoniłem go. Ale
    złożyłem mu na delegacji podpis, że był. A skąd wiedzieli gdzie jestem?
    Ten adres widnieje TYLKO na piśmie wysłanym faxem, więc....?

    A z dat Twoim zdaniem się przedawnia?

    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 12. Data: 2009-06-24 07:53:03
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 09:02:49 +0200, SuN napisał(a):

> [...]
    > nie pamiętam, ale jest to zakres może 5 dni. I pytanie, czemu nie
    > odpisali pisemnie skoro ja wysłałem pismo. I uwaga! TPSA dopuszcza
    > wysyłanie dokumentów FAXEM.
    >
    > Żeby było śmieszniej, mam inną przygodę z tepsa, już nie prywatną,
    > gdzie.... błękitna linia twierdzi, że... telefonicznie zrezygnowałem z
    > pisemnie złożonej w biurze (mam potwierdzenie z pieczątką i podpisem
    > Pani) rezygnacji z linii telefonicznej! Ale nie o tym teraz.
    >
    > 4. Faktury wystawiali do 09.2006
    > 5. Kredyt Inkaso złożył pozew w sądzie 03.2008
    >
    > Z dat wynika - chyba - że się to nie przedawniło.

    Ale dlaczego sumujesz poszczególne faktury na ostatni dzień?
    Faktura z 02-2006 pewnie jest przedawniona. Spójrz na termin płatności.

  • 13. Data: 2009-06-24 08:00:52
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > 1. pismo puściłem 28 lutego 2006.

    Tu się mylisz.

> [...]
    > nie pamiętam, ale jest to zakres może 5 dni. I pytanie, czemu nie
    > odpisali pisemnie skoro ja wysłałem pismo. I uwaga! TPSA dopuszcza
    Dopuszcza, co nie znaczy że uzna, a szczególnie wtedy, gdy umowa precyzuje
    jak ją można wypowiedzieć i nie wymieniono faxu..
    Nie masz też jakiegokolwiek potwierdzenia przyjęcia. Formalnie przyjmą, że
    pismo nie wywołuje skutków prawnych, ale może być źródłem innych danych, z
    których skorzystali.

  • 14. Data: 2009-06-24 08:23:47
    Od: SuN <g...@p...onet.pl>

    K.K. pisze:
> [...]
    > Nie masz też jakiegokolwiek potwierdzenia przyjęcia. Formalnie przyjmą,
    > że pismo nie wywołuje skutków prawnych, ale może być źródłem innych
    Ok, w takim razie, co się dzieje, jeśli tepsa nie może zrealizować
    usługi? W tym wypadku przenieść numeru?
    Ponieważ nie może przenieść numeru, czyli świadczyć dalej dla mnie
    usługi, zatem umowa zostaje rozwiązana z winy operatora.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 15. Data: 2009-06-24 08:26:41
    Od: SuN <g...@p...onet.pl>

    Herald pisze:
    > Ale dlaczego sumujesz poszczególne faktury na ostatni dzień?
    > Faktura z 02-2006 pewnie jest przedawniona. Spójrz na termin płatności.
    Ale... to ew. przedawnia się 1 faktura, czy wszystkie?
    Jedna faktura nie czyni tu wielkiej różnicy.

    Wkurza mnie jedna rzecz, że niestety w państwie prawa, prawo nie
    istnieje (zresztą, jak powiedział sędzia TK, że nie jest pewien, czy
    Polska jest Państwem prawa) i duży może więcej, stać go na rzeszę
    prawników itp. I może olać każdego małego, powiedzieć, że coś zgubił, co
    innego mówić, co innego robić.
    I to nie tylko w moim konkretnym przypadku, ale ogólnie, syf i tyle.

    Pozdrawiam
    Grzegorz.

  • 16. Data: 2009-06-24 09:15:15
    Od: SuN <g...@p...onet.pl>

    w regulaminie świadczenia usług pisze:
    §19
    1. Zmiana Umowy w zakresie zmiany miejsca instalacji zakończenia sieci
    następuje w terminie 30 dni od daty złożenia zamówienia przez
    Abonenta.Termin rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych we
    wskazanym przez Abonenta miejscu jest określony w aneksie do Umowy, nie
    dłuższym niż 10 miesięcy od dnia złożenia zamówienia.

    § 28
    2. Abonent, w przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby lub
    miejsca wykonywania działalności może żądać przeniesienia przydzielonego
    numeru zakończenia sieci do nowej lokalizacji w ramach istniejącej sieci
    TP na obszarze tej samej strefy numeracyjnej, występując w tym zakresie
    do TP z wnioskiem w formie pisemnej.

    piszecie, że fax nie spełnia formy "pisemności", ale muszę pokopać, bo
    gdzieś, kiedyś była taka sprawa opisana, że jednak wymusili na tepsie
    przyjmowanie zgłoszeń na blue line tak samo jakby były składane w biurze
    na papierze.

    idąc dalej:
    Dział VIII Tryb postępowania reklamacyjnego
    §37
    Reklamacje mogą być składane z tytułu:
    1) niedotrzymania z winy TP wyznaczonego terminu zawarcia Umowy,
    2) niedotrzymania z winy TP określonego w Umowie terminu rozpoczęcia
    świadczenia
    usług,
    3) niewykonania lub nienależytego wykonania usługi telekomunikacyjnej,
    4) nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu świadczenia usługi
    telekomunikacyjnej.
    §38
    1. Reklamacje mogą być składane pisemnie, telefonicznie lub ustnie do
    protokołu, a także przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się
    na odległość, o ile nie stoją temu na przeszkodzie możliwości
    techniczne, w każdej jednostce TP obsługującej Użytkowników końcowych TP.
    2. Przyjęcie reklamacji złożonej pisemnie, telefonicznie lub przy
    wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość wymaga
    potwierdzenia przez TP w formie pisemnej w terminie 14 dni od dnia jej
    złożenia za wyjątkiem przypadku udzielenia odpowiedzi w tym terminie.

    wiem, że tu o reklamacjach, ale mnie odpowiedzieli na pismo telefonicznie.

    Dział IX Postanowienia przejściowe i końcowe
    §45
    1. Abonent obowiązany jest poinformować TP o zmianach swoich danych
    zawartych w Umowie w terminie 30 dni od dnia wystąpienia tych zmian.

    Poinformowałem w piśmie wysłanym faxem - czemu wysyłali ciągle na adres
    z miejsca instalacji urządzenia ? A wiem, system nie pozwala
    ewidencjonować więcej niż 1 adresu.

    3. Jeżeli Abonent nie poinformuje TP o zmianie dotychczasowgo adresu,
    wszelką korespondencję przekazaną przez TP na ten adres uważa się za
    prawidłowo doręczoną.

    porażka ogólnie.
    kto próbował zmienić adres w tepsa, ten wie, że wymaga to pół roku.
    Wysyłania pism co 3 tygodnie. Wiem, bo zmieniałem w firmie, a faktury
    ciągle przychodziły z nadrukowanym złym adresem.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 17. Data: 2009-06-24 09:36:03
    Od: SuN <g...@p...onet.pl>

    a to?
    http://opendoc.pl/tp-sa-przeniesienie-numeru,dok,114
    97.html

    cyt:
    Miejsce złożenia pisma:
    Wniosek można złożyć w Salonie Sprzedaży TP lub Orange, wysłać Faxem na
    nr Biura Obsługi Klienta, lub listownie na adres wskazany w piśmie.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 18. Data: 2009-06-24 12:24:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SuN" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1.pismo puściłem 28 lutego 2006.
    > 2. Faktury wystawiali do 09.2006
    > 3. Kredyt Inkaso złożył pozew w sądzie 03.2008
    > Przedawnia się?

    Nie. Puścili w ostatnim miesiącu przedawnienia, bo najpewniej faktura za
    luty była wystawiana właśnie w marcu 2006 roku.

> [...]
    > delegacji podpis, że był. A skąd wiedzieli gdzie jestem?
    > Ten adres widnieje TYLKO na piśmie wysłanym faxem, więc....?

    To bardzo dobry dowód na to, że przyjęli do wiadomości Twoje pismo i
    uznali, że pochodzi od Ciebie. Tylko teraz trzebaby było znaleźć dowód na
    to, co napisałeś. Ktoś zewnętrznej firmie musiał dać zlecenie. Zewnętrzna
    firma najpewniej ich zafakturowała za te usługę.

  • 19. Data: 2009-06-24 12:44:44
    Od: SuN <g...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > na to, co napisałeś. Ktoś zewnętrznej firmie musiał dać zlecenie.
    > Zewnętrzna firma najpewniej ich zafakturowała za te usługę.
    Uff, wreszcie coś budującego :) Dzięki.
    Postaram się "wygmerać" coś z tej firmy.

    Pozdrawiam
    Grzegorz.

  • 20. Data: 2009-06-24 13:01:13
    Od: SuN <g...@p...onet.pl>

    i jeszcze w temacie "niepismowości" faxu, co powiecie na to?
    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obsluga_klienta/
    faq/?_faq=670606&service=&category=&area=610130#6706
    06

    Pozdrawiam
    Grzegorz.