  • 11. Data: 2003-03-04 22:39:41
    Temat: Re: Studia i oplata za nie
    Od: "Angler" <a...@3...org>

    > Ale zamiast "satawiac sie" i wyciagac reke do podatnika mozna
    > jakos sprobowac wytlumaczyc..

    niestety tlumaczenie tutaj bylo juz wielokrotne i bezowocne.

    > Jak nie - pozostaje wziac sie za jakas robote...

    To jest jedyne co nam przyszlo do glowy.Tak czy inaczej pracowac bedziemy
    oboje. Zeby zarobic na studia i zeby zdobyc jakas wiedze praktyczna na rynku
    i poczatku zycia prywatnego ale nie tak latwo dostac prace tym bardziej
    dziewczynie z tytulem technika budownictwa. Raczej nie duzo firm wezmie
    dziewczyne do prac fizycznych. Bardzo liczymy na jakas prace w biurze dla
    niej bo mimo wszystko kazdy jakos musi zaczac, ale startujac w peletonie
    praktyki to zostajemy daleko na ogonie. Ale itak bedziemy szukac i walczyc o
    prace.

    Angler

  • 12. Data: 2003-03-04 22:55:33
    Od: "Angler" <a...@3...org>

    > Osobiście polecam skorzystanie z kredytu studenckiego. W
    > przypadku, kiedy będzie miała dobre oceny istnieje możliwość, że
    > umorzą jej 20% kredytu.

    Włąsnie o takiego rodzaju wsparcie mi chodzi. Pozyczki na specjalnych
    warunkach dla studemntow.
    Dziekuje za ta mysl. Dlatego wlasnie napisalem tego posta zeby ktos kto zna
    jakies sposoby zdozycia finansow w miare ludzkich dla studentow na dogodnych
    warunkach mog sie podzielic nimi (sposobami nie finansami)

    > Z własnego doświadczenia wiem, że można
    > dorobić parę groszy, co znacznie ułatwiłoby jej możliwość studiowania.

    Jesli moge zapytac: Pare groszy dla poczatkujacych to ile miesiecznie? Ile
    zeby nie byc wykorzystanym ani wygorowanym w celach?

    > Powinna zaryzykować i nie obawiać się, że ze względów finansowych nie
    > będzie mogła rozpocząć dalszej edukacji. Trochę odwagi. Jest młoda i
    > zdolna, taki potencjał należy wykorzystać.

    Odwagi to ona ma duzo tylko jakos tak te soki zyciowe coraz bardziej z niej
    uciekaja i czasem trzeba niezlego klapsa zeby porzucila zalamanie i chyba od
    tego ma mnie:). W kazdym badz razie jak juz cos robi to robi to niemal
    idealnie dlatego nie boje sie ze jakis pracodawca moze na nia narzekac.

    Pzdr Angler

  • 13. Data: 2003-03-04 23:03:20
    Od: "Angler" <a...@3...org>

    > Można rodzicom zasugerować, że za ich starości życie dla nich może być
    > bardziej bezwględne niż jest teraz dla młodych.

    Niestety rozmowa nie ma sensu... mnie jednak interesuja jakies mozliwosci
    otrzymania pieniedzy.
    W tym samym temacie tylko troche wczesniej Ania podala mi info o kredycie
    ktory dla studentow moze miec umozenie 20%. To juz jest cos. Nie spodziewam
    sie ze moja znajoma bedzie miala odrazu cale rzycie ulorzone od tych
    dofinansowan. Chodzi mi o uproszczenie troche zycia dowiadujac sie wlasnie o
    roznego typu pomocach.

    Pzdr Angler

  • 14. Data: 2003-03-04 23:34:17
    Temat: Odp: Studia i oplata za nie
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Angler <a...@3...org> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b408tg$ld$...@n...news.tpi.pl...

    > Niestety droga sadowa odpada. Pozatym z tego co slyszalem to alimenty
    placi
    > sie do 18 roku zycia.

    to zle slyszales ...

    W kazdym razie sad odpada bo to by bylo upokorzenie
    > dla firmy a oni itak by nie placili.

    a niby dlaczego? nie muszą dobrowolnie :-) można ich zmusić ...

    Myslalem raczej o jakims wsparciu od

    hm

    Sandra

  • 15. Data: 2003-03-04 23:36:07
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Angler <a...@3...org> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b41sbf$p4r$...@a...news.tpi.pl...
    > Panstwo to byla tylko sugestia, a dlatego nie od rodzicow, poniewaz
    stosunki
    > ich wewnetrze sa tragiczne. Oni zyja stwierdzeniem ze jesli im sie udalo
    bez
    > niczyjej pomocy to i ich dziecom tez MA sie udac. A to zycia (trudne i
    > bezwzgledne) ktore oni mieli od swoich rodzicow jest zyciem normalnym.

    to już ich problem jakie mają poglądy w świetle prawa osobie uczącej sie
    należą świadczenia alimentacyjne

    Sandra

  • 16. Data: 2003-03-05 14:07:54
    Od: Ania<e...@p...onet.pl>

    > Jesli moge zapytac: Pare groszy dla poczatkujacych to ile
    miesiecznie? Ile
    > zeby nie byc wykorzystanym ani wygorowanym w celach?
    Wiesz, to zależy jaki poziom życia chcesz wieść. Myślę, że na
    pierwszym roku będzie warto zacisnąc pasa i ograniczyć się z
    wszelkimi, niepotrzebnymi wydatkami. Ale do rzeczy. Rozumiem, że to
    mają być dzienne studia. W takim przypadku możliwości są inne niż
    studiując zaocznie. Pare groszy to około 400 złotych miesięcznie.
    Zależy, co miałaby robić. Nie musi od razu koniecznie pracowac po lini
    wykształcenie, jakie dała jej szkoła śrdenia.
    Mogę Ci przytoczyć cała listę możliwoście. Zarówno dla dziewczyny jak i
    chłopaka. Akurat o prace bedac studentem jest łatwiej niż jeśli się nim
    nie jest. Wielu moich znajomych podczas studiów dorabiało i dla wielu
    z nich to było prawie jedyne źródło dohodu.

    Pozdrawiam
    Ania

    -> http://usenet.pomocprawna.info