  • 21. Data: 2012-05-01 20:30:20
    Temat: Re: Stłuczka rowerowa, co zrobić po tygodniu?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie, sprawca przejechania po przednim kole mojego roweru też został
    > khem... "ujęty" gdzies ze dwie godziny po zdarzeniu (znaczy prowadzacy
    > sprawę pofatygował się do niego i spytał czy bierze mandat).

    "Potwierdzam" - jak mi małżonce pies sąsiada pogryzł spodnie, to też się
    dzielnicowy przeszedł do niego i dał mandat, a to nawet następnego dnia
    było (ze 2 lata temu sprawa).

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2012-05-01 20:50:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie, sprawca przejechania po przednim kole mojego roweru też został
    > khem... "ujęty" gdzies ze dwie godziny po zdarzeniu (znaczy prowadzacy
    > sprawę pofatygował się do niego i spytał czy bierze mandat).

    Bardziej chodziło mi o te żółwie i celowe opóźnianie ujęcia ;)

    Ale do rzeczy: tutaj pewnie doszło do niezbyt czystego formalnie
    "uproszczenia procedury" - o prostu i sprawcy i policjantowi było taniej
    i wygodniej wybrać tryb mandatowy, więc zapewne pominięto lub
    naciągnięto ten drobny detal czasowy.

    Swoją drogę ostrożnie z upraszczaniem procedur - znajomy rzekomo wymusił
    na kimś pierwszeństwo i ten ktoś wjechał w barierkę. Policjant
    "doradził" znajomemu przyjąć (niewielki) mandat, żeby nie zawracać sobie
    głowy sądem. I teraz jest zgrzyt, bo właściciel barierki domaga się
    odszkodowania za szkodę spowodowaną rzekomo przez znajomego, a OC się
    wypięło bo "zbiegł z miejsca zdarzenia" (tzn. wystąpili z regresem). A
    że mandat przyjął ("50zł nie jest warte łażenia po sądach"), to teraz
    jest winny, więc sprawę cywilną ma przerąbaną od początku, mimo że jakiś
    przypadkowy świadek zeznał, że nie widział w okolicy samochodu tego
    znajomego, jak tamten rzekomo wymuszony wjechał w barierkę.

  • 23. Data: 2012-05-02 16:03:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 May 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Bardziej chodziło mi o te żółwie i celowe opóźnianie ujęcia ;)

    Oj, no, jacys niedomyslni ci grupowicze, przecież nie chodzi
    o celowe opóznienie, jak ono samo z siebie już trwa dwa dni,
    lecz wyjasnienie czemu po dwu dniach nadal jest "bezposrednio
    i niezwłocznie" ;)

    > "uproszczenia procedury"

    Ototo.
    Same plusy ze 100% wykrywalnoscia.