  • Data: 2005-06-25 21:09:44
    Temat: Sprzedaż programów do USA, gdzie obowiązują patenty
    Od: "Jarek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W Polsce nie ma patentowej ochrony algorytmów, ale w USA jest.
    Pytanie: Czy jeśli jakaś technologia, na przykład zapis obrazu w formacie
    GIF jest opatentowana w Stanach, to mając firmę w Polsce i pisząc
    programy na rynek polski mogę to olać i stosować to rozwiązanie w moich
    programach?

    A co w przypadku, gdy będę chciał zacząć sprzedawać ten produkt klientom z
    USA?
    Czy w tego typu sprawach liczy się to, gdzie znajduje się siedziba firmy (a
    tym samym
    to, pod jakie prawo ona podlega), czy też to, gdzie znajdują się odbiorcy?

    Pytam, bo było już kilka takich spraw, że np. zabezpieczenie antypirackie
    złamał Rosjanin,
    a mimo to Amerykanie się wściekli, ściągnęli go do siebie (nie wiem, jakim
    prawem) i tam
    sądzili.