  • 1. Data: 2009-01-04 11:40:58
    Temat: Sprzedaż auta bratu - jak to zrobic?
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczace sprzedazy samochodu. Mam auto ktore chce sprzedac
    bratu (cena: ~13 kPLN). Jak to zrobic by taka transakcja wyszla
    najtaniej i najszybciej? Czy konieczne jest tutaj standardowe spisanie
    umowy, zaplacenie podatku, wizyta w wydziale komunikacji po nowe
    tablice? Prawde mowiac zajmuje to kupe czasu i nie chce mi sie tego
    robic :)

    Moze mozna by bylo to zalatwic jakas - nie wiem - darowizna? Czy mozna
    uniknac zmiany tablic rejestracyjnych? A moze po prostu wszystko
    zostawic tak jak jest (czyli auto zarejestrowane na mnie) a brat niech
    tylko sobie je ubezpieczy na siebie (tak by OC bylo na niego)?

    Poradzcie, prosze... :)

    --
    michal

  • 2. Data: 2009-01-04 12:17:34
    Temat: Re: Sprzedaż auta bratu - jak to zrobic?
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Michał wrote:
> [...]
    > wyszla najtaniej i najszybciej? Czy konieczne jest tutaj standardowe
    > spisanie umowy, zaplacenie podatku, wizyta w wydziale komunikacji po
    Wymiana samego dowodu powinna wystarczyc. Mieszkacie w tym samym miescie?

    > Moze mozna by bylo to zalatwic jakas - nie wiem - darowizna?
    Podarowac zawsze mozesz.

> [...]
    > wszystko zostawic tak jak jest (czyli auto zarejestrowane na mnie) a
    > brat niech tylko sobie je ubezpieczy na siebie (tak by OC bylo na

    Tylko to moze przedrozyc OC, bo w wielu tabelkach widzialem pytania typu
    "ilu kierowcow oprocz wlasciciela bedzie regularnie prowadzilo auto" - a
    to pewnie daje wyzsza wycene, jak bedzie wlasciciel (Ty) + dodatkowy
    regularny uzytkownik (brat).

    Wieslaw

  • 3. Data: 2009-01-04 15:51:41
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Wwieslaw w liscie z dnia 2009-01-04 13:17 napisala
    nastepujace slowa:

    > Wymiana samego dowodu powinna wystarczyc. Mieszkacie w tym samym miescie?

    Tak. Na dowodzie wpisany jest ten sam adres pod ktorym on dalej mieszka
    (adres rodzicow z ktorymi mieszka, a ja jeszcze nie dawno tez
    mieszkalem). Wiec tylko imie bedzie trzeba zmienic :)

> [...]
    > "ilu kierowcow oprocz wlasciciela bedzie regularnie prowadzilo auto" - a
    > to pewnie daje wyzsza wycene, jak bedzie wlasciciel (Ty) + dodatkowy

    No tak. Tu masz racje.

    Czyli wychodzi ze najlepsze wyjscie to: darowizna auta + zmiana dow.
    rejestracyjnego (zmiana imienia wlasciciela) + nowe ubezpieczenie OC.
    Zgadza sie?

    A czy od darowizny nie trzeba tez przypadkiem podatku placic?

    --
    michal

  • 4. Data: 2009-01-04 16:32:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:

    > Moze mozna by bylo to zalatwic jakas - nie wiem - darowizna?

    a ty nie chcesz kasy za samochód?

    > A moze po prostu wszystko
    > zostawic tak jak jest (czyli auto zarejestrowane na mnie) a brat niech
    > tylko sobie je ubezpieczy na siebie (tak by OC bylo na niego)?

    a jesteś pewnien, że to ciebie zwolni od OC, bo mam powazne wątpliwości.

    > Poradzcie, prosze... :)

    normalnie sprzedać i nie marudzić

  • 5. Data: 2009-01-04 16:33:06
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Michał wrote:
    > A czy od darowizny nie trzeba tez przypadkiem podatku placic?

    Jak zglosisz do US w terminie *OIDP* 14 dni to wsrod najblizszej rodziny
    darowizna gratis :)

    Wieslaw

  • 6. Data: 2009-01-04 19:10:24
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Wwieslaw w liscie z dnia 2009-01-04 17:33 napisala
    nastepujace slowa:

    > Jak zglosisz do US w terminie *OIDP* 14 dni to wsrod najblizszej rodziny
    > darowizna gratis :)

    Kurcze - to jednak bez wizyty w US sie nie obejdzie ;-/

    A sama darowizna musi byc spisana na papierze? Czy moze byc "ustna"? :)

    --
    michal

  • 7. Data: 2009-01-04 19:12:16
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie witek w liscie z dnia 2009-01-04 17:32 napisala
    nastepujace slowa:

    > a ty nie chcesz kasy za samochód?

    niekoniecznie.. w koncu i tak wszystko zostaje w rodzinie :)

    > a jesteś pewnien, że to ciebie zwolni od OC, bo mam powazne wątpliwości.

    nie wiem - dlatego pytam.

    > normalnie sprzedać i nie marudzić

    normalnie mi sie nie chce...

    --
    michal

  • 8. Data: 2009-01-04 19:15:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:

    > A sama darowizna musi byc spisana na papierze? Czy moze byc "ustna"? :)

    Ciekawe co brat pokaże w urzędzie komunikacji, żeby go przerejestrować.
    mp3 z twoim nagraniem?