  • Data: 2002-05-06 10:54:28
    Temat: Sprawdzanie biletów PKP
    Od: "Robert Drygala" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie

    W ostatni bardzo długi majowy weekend wybrałem się na wycieczkę PKP
    niestety )
    ja kupiłem sobie bilet normalny a moja dziewczyna ulgowy .

    Wracając z wycieczki ( udanej na szczęście )
    spotkaliśmy bardzo niemiłego konduktora , który stwierdził , że legitymacja
    studencka mojej dziewczyny jest sfałszowana
    stwierdził ,że pieczątka jest niezbyt wyraźna ( legitymacja była nowa i
    dobrze zachowana ) a pieczątki takie jak zwykle , na legitymacjach
    oczywiście legitymacja jest oryginalna i nie ma co do tego wątpliwości .
    No ale , pan konduktor zabrał legitymację , kazał nam wysiąść kilkadziesiąt
    kilometrów od domu , na stacji była policja , która potem stwierdziła
    ,że legitymacja jest całkowicie legalna i nie ma mowy o podrobieniu .Także
    mogliśmy wrócić sobie do domu ( ale pociąg już dawno pojechał ) .

    Czy ktoś może mi uświadomić na jakiej podstawie konduktor okazał się
    specjalistą od badania "legalności" legitymacji .
    Czy mam obowiązek pokazywania legitymacji konduktorowi .
    I czy muszę się legitymować innym dokumentem tożsamości.

    i czy ma prawo on ot tak sobie wyprosić nas z pociągu .
    Na jakiej podstawie mogę od PKP wymagać zwrotu kosztów powrotu do domu
    jeżeli mogę - bo w tym kraju zaczynam wątpić już we wszystko )

    Czy i jak mogę się "czepić" bo nie mogę przeżyć takiego traktowania .

    pozdrawiam Robert