  • 1. Data: 2005-02-10 21:14:41
    Temat: Sporadyczna umowa o dzieło, działalność gospodarcza?
    Od: Piotr Radosz <p...@o...pl>

    Znajomi pokazali i taki artykuł bodajrze z Gazety Prawnej
    "Architekt-przedsiębiorca a wpis do ewidencji gospodarczej" - czyli inaczej
    mówiąc szum wokół Ustawy o swobodzie działaności gospodarczej.
    Architektem nie jestem ale inżynierem budownictwa jak najbardziej. Pracuję
    na normalnym etacie i sporadycznie (parę razy w roku) łapię się na umowy o
    dzieło dla różnych biur projektowych (nie dla osób prywatnych).
    Oczywiście fakt założenia własnej działności gospodarczej bynajmniej mnie
    nie rajcuje (opłaty). Niestety im więcej czytam tym mniej wiem a boję się
    zbliżającej się daty 21.02.2005.
    Może ktoś by się mógł podzielić swoimi przymysleniami na ten temat. Będę
    jutro dzwonił do Urzedu Miasta czegoś się dopytać ale obwaiam się, że ich
    interesem jest zgarnąć jak najwięcej kasy nie wnikając za bardzo w niuanse
    prawa.
    Zastanawiałem się jeszcze nad takim niuansem czy też pod to podpadam nie
    mając upawnień budowlanych, lub czy też mając uprawnienia ale nie mając
    opłaconej składki na izbę inżynierów budownictwa (czyli nie mogąc formalnie
    pełnić samodzielnych funkcji w budownictwie)
    Oczywiście otwieranie i zamykanie działaności gospodarczej w zalezności od
    potrzeby i ewentualnego zlecenia nie wchodzi też w grę z oczywistego powodu
    opłat z tym związanych ;(

    Piotr Radosz