  • 1. Data: 2006-02-11 22:39:38
    Temat: Spolka jawna - nazwa skrocona
    Od: "talcott" <b...@p...fm>

    Witam,

    Mam nastepujace pytanie - czy istnieje mozliwosc by na etapie rejestrowania
    spolki jawnej w KRS wprowadzic rowniez nazwe skrocona spolki. W formularzu
    KRS-W1 takiej mozliwosci nie przewidziano (dopisywanie nazwy skroconej w
    polu "firma spolki" wydaje mi sie dosc karkolomne). Nie ukrywam, ze zalezy
    mi na tym, by w przewazajacej mierze poslugiwac sie nazwa skrocona, a
    konkretnie nazwa bez nazwisk wspolnikow. Jednoczesnie obawiam sie, iz
    poslugiwanie sie takim skroconym wariantem nazwy w sytuacji, gdy w KRS
    spolka jest zarejestrowana pod pelna nazwa moze byc trudne. Czy jest jakies
    wyjscie z tej sytuacji? Z gory dziekuje za wszelkie rady.

    Pozdrawiam,
    Talcott

  • 2. Data: 2006-02-12 13:30:34
    Temat: Re: Spolka jawna - nazwa skrocona
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    W firmie (tj. nazwie) spółki jawnej muszą być nazwiska, tak mówi kodeks
    handlowy.
    W KRS nie ma możliwości zarejestrowania nazwy skróconej, ale można próbować
    zawrzeć taką nazwę w umowie spółki nie łamiąc przepisów nadrzędnych.

    Aga