eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpołeczeństwo pozwala zastraszyć się przestępcy. [Było: Mała roznica zdan]Społeczeństwo pozwala zastraszyć się przestępcy. [Było: Mała roznica zdan]
    From: "Mariusz Jędrzejec [mr.]" <w...@p...com.USUN.TO>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Społeczeństwo pozwala zastraszyć się przestępcy. [Było: Mała roznica
    zdan]
    Date: Thu, 12 Jun 2003 18:20:20 +0200

    zajac napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik "Maciej Szyszko" <t...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości
    dostana

> [...]
    >postow wyzej ze juz pare lat temu wsadzilem kogos do pierdla ! i co i nic
    >cisza nikt nie zgwalcicl mi siostry przebil opon w samochodzie czy
    podpalil
    >dom.
    >Ja jestem skromnym studentem prawa ale juz na samym wstepie dajesz niezly
    >przyklad jak nalezy postepowac z bandytami i to prawnik (badz entuzjasta
    >prawa). Wstyd wstyd wstyd !
    >I wcale nie jest to walka z wiatrakami... Doprowadze to do konca tak jak
    >doprowadzilem podobna sprawe 4 lata temu !

    Dzięki za wsparcie - czy jest w ogóle jakiś inny sposób na redukcję
    przestępczości (a każdy powie, że jest za duża) niż przestać się dawać
    zniewalać swoim strachem? Jak może się coś zmienić, jeśli wszyscy mają się
    bać choćby najprymitywniejszych mięśniaków i ustępować im we wszystkim? A
    zaczyna się to już od niezwracania cudzym dzieciom uwagi za rzucanie śmieci
    czy niszczenie ławek (co ja będę się odzywał, jeszcze mi coś odpyskują...),
    potem przechodzi w tolerowanie drobnych wymuszeń i pobić oraz
    rozzuchwalanie przez ustępowanie już przed niewypowiedzianymi nawet
    groźbami, no a kończy się marszami milczenia, gdy bezradne tłumy idą jak
    stado baranów na rzeź. A przecież jeśli jeden bandzior przypada na kilkuset
    (kilkuset!) w miarę normalnych członków społeczeństwa, to kto tu kogo
    powinien się bać?
    Może zatem już najwyższa pora zmienić nastawienie i przejść do
    zastraszenia przestępców przez społeczeństwo?

    /-/

    Mariusz [mr.]

    mjedrz#polbox:com

    CETERUM CENSEO COMMUNIS IMPERIUM IN POLONIA ESSE DELENDUM.