  • Data: 2012-04-20 01:29:06
    Temat: Spółdzielnie mieszkaniowa a ustawa o lichwie.
    Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Mam garaż o statusie najemcy, ale innych 9ciu ma "własność" spółdzielczą.
    10 garaży stoi (stało do niedawna) na dużej działce. Z powodu podwyżki przez
    miasto wieczystego,
    Spółdzielnia nalicza zamiast 50 zł 500 zł. Miesięcznie. Naliczali 600 ale
    się okazało że z VAT się przejechali.
    Ceny garaży rynkowe w okolicy to 200-250 zł.

    Ponieważ działka nie była podzielona, to tak wyszło z Excela. Jakby działka
    przypisana
    do garaży była 10 razy większa, to Spółdzielnia by zażądała 5000 zł
    miesięcznie, bo jej tak wyszło.

    Czy jakiś przepis ogranicza takie matematyczne wyliczanie opłaty za garaż?
    Jakaś lichwa, zdrowy rozsądek?

    Pozwali mnie do sądu z powodu 4500 zł zaległości, mimo, że negocjacje ze
    Spółdzielnią
    (zbiorowe, 10 garażowiczów) jeszcze trwają.

    Po roku handryczenia Spółdzielnia podzieliła działkę na 3 mniejsze, co
    skutkuje opłatą
    za wieczyste 150 zł. I tak Spółdzielnia za tamte trawniki płaci. Czy nie ma
    podstawy
    prawnej, by tę niską opłatę wprowadzić wstecz od marca 2011? Kto ma prawo
    spółdzielcze w te i wewte przeczytane?
    Dlaczego nie podzielili działki wcześniej?

    Jaką mam przyjąć linię obrony?
    Jestem w tej Spółdzielni od urodzenia, pół wieku płacę wszystko w
    terminie...

    Dzięki za wsparcie
    Feromon