  • 21. Data: 2002-05-09 18:19:26
    Temat: Re: Spis powszechny: jak spuscic ich z szumem wodospadu. Pilne.
    Od: "Łukasz K." <l...@w...pl>

    > Z tego wynika że sankcji nie ma.

    z informacji z TV: do 5000 zl...
    innego zrodla nie mam...
    pozdrawiam
    Luke

  • 22. Data: 2002-05-09 18:21:57
    Temat: Re: Spis powszechny: jak spuscic ich z szumem wodospadu. Pilne. [OT]
    Od: "Łukasz K." <l...@w...pl>

    dajcie sobie buzi do jasnej cholery...

  • 23. Data: 2002-05-09 19:03:57
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Piotr 'Lodek' Hosowicz napisał:

    > Sluchaj, troszke mi sie sypie OE i nie dziala mi czasem KF,
    > nie wiem dlaczego.

    Myślę, ze z ogólnym pozytkiem dla grupy byłoby, gdyby Pan
    Informatyk pogłowił sie nad naprawą OE, a nie wszczynaniu
    flame-blait-ów na grupie.

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

    P.S. KF w OE jest trywialny.

  • 24. Data: 2002-05-09 20:07:08
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 9 May 2002, Piotr 'Lodek' Hosowicz wrote:

    > spisu

    > Hmmm ? No, przeciez niczego takiego nie napisalem, a wlasnie sie pytam

    Zapytałeś o legalność, więc zabrzmiało to tak jakbyś ją kwestionował.

    > Przegladnalem te ustawe, ale nie przeczytalem dokladnie od deski do
    > deski. Czy jest mozliwa sytuacja taka, ze w tej ustawie rzeczywisccie
    > nic nie ma, a stosuja sie mimo to jakies przepisy ogolnie obowiazujace?

    Nie. Jest to bardzo szczegółowa instytucja i ustawa jest w tej materii
    wyczerpująca.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 25. Data: 2002-05-09 21:26:59
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Myślę, ze z ogólnym pozytkiem dla grupy byłoby, gdyby Pan
    > Informatyk pogłowił sie nad naprawą OE,

    Naprawy? Teroetyzujesz czy mowisz serio? Jesli mowisz serio to albo
    zaplac mi za napisanie czytnika newsow albo zakup dla mnie zrodla OE
    albo albo polec mi lepszy czytnik albo mnie nie zaczepiaj. Zapytaniem
    pierwotnym w tym watku bylo zapytanie prawne - miales pole do popisu
    jako prawnik. Nie wjezdzaj na moje poletko, dopoki nie zachcialo Ci sie
    popisac na swoim.

    > a nie wszczynaniu flame-blait-ów na grupie.

    Wszczynaniem? Tomasz, przepraszam, ale wez moze przeczytaj z łaski
    swojej dotychczasowy watek i bedziesz wiedzial, kto wszczal flame'y. A
    jesli chodzi o bait'owosc, to nie za bardzo rozumiem. Zadalem jasno pare
    prostych pytan na - owszem - dosc specyficzny temat. Nikogo tu
    niesprowokowany nie zaczepialem. Twoj zarzut jest bezzasadny.

    To tyle teoretyzowania z mojej strony. Poniewaz wyglada mi na to, ze
    szukasz dymu i robisz jakies nonsensowne wycieczki, zamiast zajac sie
    tematem, ktory zapodalem - to wsadzam Cie rowniez prewencyjnie do KFa,
    wybacz. Mam nadzieje, ze mi Cie tu OE odfiltruje, zebysmy nie
    prowokowali niepotrzebnych "dyskusji".

    > P.S. KF w OE jest trywialny.

    Mnie wystarcza. Filtruje po prostu po adresie i czasem grupie - i tyle.
    Szkoda tylko, ze od czasu rozsypania sie jednego z serwerow news, z
    ktorych korzystam, OE zglupial i robi rozne dziwne rzeczy od czasu do
    czasu, m.in. czasem nie filtruje postow.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz

  • 26. Data: 2002-05-09 21:53:52
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Witam
    Po co takie kombinacje?
    Ja również podjąłem decyzję o nieuczestniczeniu w powszechnym spisie
    pogłowia RP. A sposób jest bardzo prosty - nie otwierać drzwi - tego ustawa
    nie nakazuje. I nie rozmawiać z nieznajomymi - to niebezpieczne ;)).
    Rachmistrz musi się uwiarygodnić okazaniem stosownego dokumentu. Ciekawe,
    jak to zrobi przed zamkniętymi drzwiami.
    Spis trwa stosunkowo krótko, niedogodności da się wytrzymać.
    I pamiętaj: ludzie dzielą się na takich, którzy stosują przepisy i takich,
    którzy stosują rozum.

    Pozdrawiam
    PS. Po co te nerwy i inwektywy?
    --
    Jarek GG 3177036

  • 27. Data: 2002-05-09 21:55:12
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Łukasz K." <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > z informacji z TV: do 5000 zl...
    > innego zrodla nie mam...

    Lukasz, w innym miejscu napisal Gwidon, wiec przenosze temat 5000 zl do
    tamtej odpowiedzi. Dzieki.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz

  • 28. Data: 2002-05-09 22:13:44
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zapytałeś o legalność, więc zabrzmiało to tak jakbyś ją kwestionował.

    Kwestiouje jej sens, natomiast jesli chodzi o np. zgodnosc z konstytucja
    i innymi ustawami spytalem tutaj.

    > Nie. Jest to bardzo szczegółowa instytucja i ustawa jest w tej materii
    > wyczerpująca.

    Przeczytalem dokladniej ustawe o spisie i znajduje sie tam w Rozdziale I
    okreslenie osob, ktore podlegaja spisowi i ja oraz moi koledzy podlegamy
    temu zakresowi. W Rozdziale II jest nastepujacy fragment (zaraz na
    poczatku rozdzialu, w PDFie strona 3 z 5):

    Art.8

    1. Udzielanie odpowiedzi na pytania zawarte w formularzach A i M, o
    ktorych mowa w art.6 i art7. pkt 3 jest obowiazkowe.

    2. Osoby objete spisem obowiazane sa do udzielenia scislych,
    wyczerpujacych i zgodnych z prawda odpowiedzi na pytania zawarte w
    formularzach spisowych. (..., ciach dalej o udzioelaniu informacji dot.
    osob maloletnich i nieobecnych)

    Nigdzie w Ustawie nie ma mowy o sankcjach za naruszenie Art.8 pkt 1 i
    pkt 2, ani explicite ani przez odeslanie do innych przepisow.

    W innym liscie w tym watku Lukasz podaje wiesci z telewizji, ze sankcja
    jest grzywna 5000 PLN, mnie sie chyba cos takiego obilo swego czasu o
    uszy w radiu. Przeciez chyba media nie wziely tego z sufitu? Jaka
    podstawa prawna tej grzywny i w tej kwocie musi istniec, prawda?
    Ponadto - jesli jest ustalone, ze jest to obowiazek w swietle ustawy, to
    przeciez musi istniec jakas sankcja?

    Na witrynie Spisu (http://www.stat.gov.pl/nsp/) znalazlem numer
    bezplatnej infolinii. Sprobuje jutro sie tam dodzwonic i dowiedziec sie
    dokladnie w sprawie tej watpliwosci i napisze na grupe.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz

  • 29. Data: 2002-05-09 23:11:04
    Od: "Piotr 'Lodek' Hosowicz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "JarekT" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Po co takie kombinacje?

    Jarek, na razie zadnych kombinacji jeszcze nie bylo i wlasnie moje
    pytanie bylo o to, jak zalatwic sprawe przy minimum kombinacji. Przeciez
    napisalem, ze nasze "dumne" zapowiedzi jak to kazemy ankieterowi stac na
    korytarzu przestepujac z nogi na noge przez ok. 200 minut odpowiadania
    na pytania - to amatorszczyzna. Ponadto: ja naprawde nie chce marnowac
    czasu tych ludzi, marnowac swojego czasu i tak dalej. Ja po prostu nie
    chce odpowiadac. A ze jestem wlasciwie laikiem, jesli chodzi o prawo, to
    sie spytalem. Jest osobna sprawa na osobna dyskusje, ze dla wielu z
    ankieterow (o ile nie dla wiekszosci) pieniadze otrzymane za
    ankieterstwo to powazne zasilenie finansowe - i ja tego faktu nie
    kwestionuje. Tym smutniejszym przedsiewzieciem wydaje mi sie spis (w
    calym swoim kontekscie).

> [...]
    ustawa
    > nie nakazuje. I nie rozmawiać z nieznajomymi - to niebezpieczne ;)).

    No, wlasnie dzisiaj juz trzykrotnie byly tu jakies panie ankieterki (na
    takie wygladaly, bo trzymaly w reku jakis taki clipbook ze szpargalami)
    przed moimi drzwiami i dzwonily. Nie otworzylem. Ciekaw jestem ile razy
    jeszcze przyjda.

    > Rachmistrz musi się uwiarygodnić okazaniem stosownego dokumentu.
    Ciekawe,
    > jak to zrobi przed zamkniętymi drzwiami.

    Racja. Tylko czy z ich strony wchodzi w gre jakies silowe rozwiazanie w
    tej materii? Nie chodzi mi oczywiscie o wywalenie mi drzwi z futryna
    %*), tylko o jakis nakaz sadaowy czy cos w tym rodzaju, ponadto czy jak
    mi udowodnia ze bylem w domu, a nie otworzylem to czy to moglaby byc
    podstawa do jakis sankcji?

    > Spis trwa stosunkowo krótko, niedogodności da się wytrzymać.

    Faktycznie, to raptem od 21 maja do 8 czerwca. No, ale teraz to cale
    zamieszanie u mnie na klatce i trzykrotne pukanie do mnie - to chyba
    jest ten spis probny. Dziwne, troche - w rozdziale IV art. 18 sa
    wyszczegolnione miejsca gdzie bedzie ten spis probny i ja tam nie
    mieszkam. Po drugie - termin. W zmianie Ustawy nie zostal uaktualniony
    termin spisu probnego. Moze cos sie jeszcze zmienilo i na www tego nie
    ma.

    No i potem moga wylosowac moje miejsce zamieszkania do spisu
    kontrolnego. Wtedy dojdzie okres od 17 do 25 czerwca.

    > I pamiętaj: ludzie dzielą się na takich, którzy stosują przepisy i
    takich,
    > którzy stosują rozum.

    Wiesz, sprawa dla Ciebie Jarek jest prosta, bo masz zapewne orientacje w
    zagadnienach prawa. Jak sie zna przepisy, to wtedy pewnie latwiej
    stosowac do nich rozum. Gwidon pisze, ze - jak rozumiem - Ustawa o
    spisie wyczerpuje sprawe. Ja ja czytam i mam dalsze i dalsze pytania,
    nawet nie zwiazane juz scisle z sama trescia ustawy.

    > PS. Po co te nerwy i inwektywy?

    Jarek, uwazam moje zdenerwowanie za dosc usprawiedliwione - przeczytaj
    listy np. Leszka w tym watku. Agresywna tonacja pojawila sie w tym watku
    wraz z listami jego i blada. Jesli juz stawiasz takie pytanie, to chyba
    raczej powinienes zadac je im, a nie mnie.

    Z mojej strony przepraszam osoby postronne, ze nie wrzucilem Leszka i
    blada od razu do filtra, zamiast zrobic to po pyskowkach - mozna bylo
    przewidziec z gory, ze nic one nie wniosa.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr "Lodek" Hosowicz

  • 30. Data: 2002-05-10 08:42:48
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    > pieniactwem i warcholstwem %*), chociaz mnie sie takimi wcale nie
    > wydaja. Mowiac ogolnie, uwazam spis powszechny za kolejny akt umacniania
    > i rozbudowy socjalizmu w Polsce, ktora po 57 latach (mozna nawet
    > powiedziec ze po 83 latach) owego budowania i umacniania przypomina
    > Piotr "Lodek" Hosowicz

    TNIJCIE

    a wiesz ze to AWS uchwalił spis powszechny?