  • 1. Data: 2005-04-19 09:34:06
    Temat: Specjalistyczna wyszukiwarka internetowa
    Od: "Marcin Kowalski" <m...@p...plN_o!spa_M>

    Mam nadzieję, że jakoś strasznie się nie powtarzam. Temat praw autorskich a
    np. Goolge już się przewijał, ale mnie interesuje posunięcie się o jeden
    krok do przodu ;). Mianowicie:

    Skoro google może prezentować w miarę swobodnie treści cudzych stron
    internetowych, to czy mogę, że tak powiem, ekstrapolować to na np.
    specjalistyczny serwis np. ogłoszeniowy, który będzie działał na zasadzie
    wyszukiwania treści w serwisach z ogłoszeniami w internecie i prezentował
    je, oczywiście z odpowiednim linkiem i podaniem źródła? Chodzi mi o coś w
    rodzaju news.google.com. Czy chcąc robić taki serwis trzeba mieć umowę z
    każdym dostawcą treść, czy sytuacja wygląda dokładnie tak samo jak w
    przypadku zwykłej wyszukiwarki internetowej, gdzie jak rozumiem problem
    praw autorskich jest jakoś rozwiązany?

    --
    Marcin Kowalski

  • 2. Data: 2005-04-19 11:04:10
    Temat: Re: Specjalistyczna wyszukiwarka internetowa
    Od: elmo <n...@s...com>

    Marcin Kowalski wrote:
> [...]
    > wyszukiwania treści w serwisach z ogłoszeniami w internecie i prezentował
    > je, oczywiście z odpowiednim linkiem i podaniem źródła?

    Google dziala na podstawie praw USA. Robienie kopii archiwalnych jest
    legalne. Chociaz ostatnio AFP pozwalo Google o robienie kopii depesz
    prasowych. Sprawa opiera sie o to ze Google jest serwisem komercyjnym
    (ogloszenia).

    Umiesc serwery w USA?