-
1. Data: 2006-12-14 21:06:30
Temat: Spam - zalety i korzyści dla firm
Od: "Predict" <p...@o...pl>
Witam.
Klient prosi mnie o przygotowanie listy maili oraz layoutu maila
reklamowego jego firmy. Lista mailingowa ma zawierać adresy firm -
potencjalnych klientów mojego klienta. Adresy mam znaleźć w sieci i
wszelkimi możliwymi metodami - klient chce aby to były tylko adresy
firm które potencjalnie mogą się zainteresować ofertą, twierdząc,
że to właściwie nawet nie będzie spam, tylko oferta handlowa.
Z tego co się orientuje, to jednak będzie spam. I tu zamierzam
uświadomić klienta jakie mogą być niekorzystne konsekwencje takiego
rodzaju mailingu. Będę starał się go przekonać do zbierania
własnej listy mailingowej, z adresami email ludzi którzy sami się
zgodzą na otrzymywanie takich ofert - jednak wiadomo, że na
newsletery firm mało osób się zapisuje. A klienta nie chce stracić.
I tu mam pytanie:
Jakie są zalety a jakie wady wysyłania spamu dla firmy która go
rozsyła (nie pytam o wady dla adresatów - te są oczywiste). Jakie
są wasze opinie?
I czy mailing rozsyłany tylko do osób które potencjalnie mogą być
zainteresowane ofertą nadal będzie spamem?
Głównie mnie interesują konsekwencje:
- prawne
- dla wizerunku firmy
- relacji z klientami
- skuteczność spamu
Proszę generalnie o dostarczenie argumentów które profesjonalnie
będą mogły uświadomić co mój klient spamując może zyskać, a co
stracić.
Dziękuję i pozdrawiam.
Łukasz Matuszewski
-
2. Data: 2006-12-14 21:26:22
Temat: Re: Spam - zalety i korzyści dla firm
Od: Olgierd <n...@n...problem>
Osoba przedstawiająca się jako *Predict* stuknęła w klawisze i oto co
powstało:
> Jakie są zalety a jakie wady wysyłania spamu dla firmy która go
> rozsyła (nie pytam o wady dla adresatów - te są oczywiste). Jakie są
> wasze opinie?
Wadą jest to, że wychodzi się na bałwana i można zarobić grzywnę.
> I czy mailing rozsyłany tylko do osób które potencjalnie mogą być
> zainteresowane ofertą nadal będzie spamem?
Co to znaczy "potencjalnie zainteresowany"? Musisz mieć zgodę na
otrzymanie informacji, w przeciwnym razie patrz powyżej.
> Głównie mnie interesują konsekwencje: - prawne
> - dla wizerunku firmy
Grzywna plus postępowanie o naruszenie zasad konkurencji.
> - relacji z klientami
Grzywna, odbiór jako chama plus możliwość powództwa o naruszenie
jakichś tam dóbr.
> - skuteczność spamu
Stuprocentowa - "e, to gnoje są, nie zadajemy się z nimi".
--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl
-
3. Data: 2006-12-14 21:50:24
Temat: Re: Spam - zalety i korzyści dla firm
Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Predict" <predict@
Proszę generalnie o dostarczenie argumentów które profesjonalnie
będą mogły uświadomić co mój klient spamując może zyskać, a co
stracić.
----------
http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/konsu
ment_w_sieci/spam/#pytan
ie8
--
--pozdr.czes
-
4. Data: 2006-12-14 22:53:04
Temat: Re: Spam - zalety i korzyści dla firm
Od: "Predict" <p...@o...pl>
mr.all napisał(a):
> http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/konsu
ment_w_sieci/spam/#pytan
> ie8
Dzięki za linka, bardzo sie przydał!
I za wszystkie info o karach tez dziekuje :-) Mam już solidny arsenał
argumentów.