  • 1. Data: 2006-12-14 22:15:22
    Temat: Re: Pewna scenka z udziałem policji
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
    news:elsgeh$q6p$1@inews.gazeta.pl...

    > Mandat przyjąłem tylko dlatego, że szybko wyliczyłem sobie, że mój czas,
    > jaki zmarnowałbym w sądzie grodzkim jest więcej wart niż te 100 zł. Czy
    > jest sens wysyłac pismo z zażaleniem do komendy, z której ci policjanci
    > pochodzili ?

    I źle zrobiłeś, bo w ten sposób udowodniłeś, że warto policji "zgrywać
    bohaterów". Trzeba było (za zgodą oczywiście) wymienić się danymi z
    pozostałymi osobami (świadkami zdarzenia) i odmówić przyjęcia mandatu, po
    czym złożyć pisemną skargę na "funkcjonariuszy" policji. Przykre jest, że w
    tym kraju należy chodzić z dyktafonem w kieszeni, bo władza może wszystko...

  • 2. Data: 2006-12-14 22:22:28
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > złożyć pisemną skargę na "funkcjonariuszy" policji. Przykre jest, że w tym
    > kraju należy chodzić z dyktafonem w kieszeni, bo władza może wszystko...
    A czy w tej chwili złożenie skargi cokolwiek mi da? W sumie, jeśli nie zapłacę w
    ciągu tygodnia to tak, jakbym mandatu nie przyjął. Co do mojej kalkulacji - czy
    gdybym sprawę wygrał, mógłbym domagać się zwrotu kosztów za stracony czas, czy
    wyłącznie na drodze osobnego postępowania cywilnego ?
    No i co do oskarżenia mnie - czy policjant w tym przypadku, tj. art. 141 KW ma
    prawo dowolnie interpretować znaczenie pojęcia "słowo nieprzyzwoite" ?

  • 3. Data: 2006-12-14 22:43:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > A czy w tej chwili złożenie skargi cokolwiek mi da? W sumie, jeśli nie
    > zapłacę w ciągu tygodnia to tak, jakbym mandatu nie przyjął. Co do mojej
    > kalkulacji - czy

    Kto Cię tak okłamał. Podpis pod mandatem uprawamacnia go i staje się on
    wymagalny. Jak go nie zapłacisz, to ściągną Ci z podatku, albo do twych
    drzwi zapuka poborca skarbowy.

    > gdybym sprawę wygrał, mógłbym domagać się zwrotu kosztów za stracony czas,
    > czy wyłącznie na drodze osobnego postępowania cywilnego ?

    ... to wtedy byś nie zapłacił. Policja w tym chorym kraju może wszystko,
    więc nic byś ponad to nie otrzymał.

    > No i co do oskarżenia mnie - czy policjant w tym przypadku, tj. art. 141
    > KW ma prawo dowolnie interpretować znaczenie pojęcia "słowo nieprzyzwoite"
    > ?

    Nie ma. Trzeba było oświadczyć, że wszystko się nagrywa i jutro będzie
    się z tego tłumaczyć komendantowi. Zmiękła by mu rura.

  • 4. Data: 2006-12-14 22:52:38
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Nie ma. Trzeba było oświadczyć, że wszystko się nagrywa i jutro będzie się
    > z tego tłumaczyć komendantowi. Zmiękła by mu rura.
    A zatem do kogo należy interpretacja, do sądu ? Czy też jest to artykul na tyle
    ogólny, że martwy?

  • 5. Data: 2006-12-14 22:58:40
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Kto Cię tak okłamał.
    Tu akurat sam się pomyliłem. Cos mi się ubzdurało, ze jest tak w pouczeniu na
    odwrocie mandatu. Niestety nie.
    Natomiast na przyszłość, jak usłyszę na ulicy jakikolwiek bluzg, dzwonię po
    policję. W końcu na moim przykładzie pokazali, że jest to wykroczenie za które
    należy się 100 zł mandat.

  • 6. Data: 2006-12-14 23:02:48
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 14-12-2006 o 23:22:28 jaQbek <j...@s...eu> napisał(a):

> [...]
    > No i co do oskarżenia mnie - czy policjant w tym przypadku, tj. art. 141
    > KW ma prawo dowolnie interpretować znaczenie pojęcia "słowo

    7 dni na odwolanie sie od mandatu jest. Tylko jesli nie popelniono
    wykroczenia. Przywalic sie to takie stadium posrednie pomiedzy przyczepic
    a przypierd... Dotyczy tak samo kontaktu fizycznego jak i psychicznego z
    ofiara. Mozna traktowac jako slang albo regionalizm ... ale na pewno nie
    za wulgaryzm.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 7. Data: 2006-12-14 23:58:25
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Natomiast na przyszłość, jak usłyszę na ulicy jakikolwiek bluzg, dzwonię
    > po policję. W końcu na moim przykładzie pokazali, że jest to wykroczenie
    > za które należy się 100 zł mandat.

    Nos go przy sobie i pokazuj :-)

  • 8. Data: 2006-12-15 06:26:04
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > 7 dni na odwolanie sie od mandatu jest. Tylko jesli nie popelniono
    > wykroczenia.
    Czyli nic mnie już nei uchroni od wspomożenia budżetu IV RP kwotą 100 zł ... Ale
    chyba mimo wszystko wyślę pisemko - odpowiedzieć muszą, ciekawe co napiszą :)

  • 9. Data: 2006-12-15 12:01:30
    Od: Sowiecki Agent <p...@g...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > on
    > wymagalny. Jak go nie zapłacisz, to ściągną Ci z podatku, albo do twych

    sciagna albo nie sciagna, poczytaj art 101 kodeksu postepowania w sprawach o
    wykroczenia.

    uważam się za człowieka inteligentnego dlatego
    ja na PiS juz więcej (!) nie zagłosuje!
    http://www.zbigniewziobro.org -> Obrona Konienczna

  • 10. Data: 2006-12-17 08:33:15
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > sciagna albo nie sciagna, poczytaj art 101 kodeksu postepowania w sprawach o
    > wykroczenia.
    Mógłbys przytoczyć treść tego artykułu, nie mogę znaleźć go w sieci