-
31. Data: 2008-05-14 14:15:04
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>
Problemem firm jest tu dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnych klientów.
Owszem, przedsiębiorca może siedzieć w biurze i patrzeć na drzwi, przez
okno z nadzieją, że konsument do niego trafi. Zazwyczaj, ci co poszukują
usługi/towaru to znajdą, chodzi o tych którzy:
- nie szukają tej usługi/towaru ale za namową może kupią
- nie wiedzą gdzie i jak szukać
Reklama telewizyjna jest bardzo droga i dla drobnych czy średnich firm
praktycznie nieopłacalna, dlatego takie firmy ratują się tego typu
usługami.
Niestety reklamy w gazetach też nie bardzo skutkują ignorujemy często takie
reklamy.
Spam makulaturowy mało skuteczny, zdecydowana większość ląduje w koszu.
Skuteczne są bilbordy uliczne, ale tylko w miejscach gdzie ludzie oczekują
czyli w pobliżu przystanków, stacjikomunikacji zbiorowe.
może więc ktoś ma pomysł, w jaki sposób reklamować się, aby nie naruszać
prawa ?
--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
http://grupy.3mam.net
-
32. Data: 2008-05-14 14:39:53
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
Piotr [trzykoty] napisał(a):
> Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał
>> broń boże żadnym Otto, Readers Digest itp. Te i inne takie firmy handlują
>> danymi i mogą to robić bez Twojej zgody. Później idzie to lawinowo z firmy
>> do firmy. Możesz oczywiścicie podpisując zgodę na wykorzystanie danych
>> osobowych zastrzec, że nie zgadzasz się na udostępnianie innym firmom, ale
>> nikt tego nie czyta.
>
> Nie ma co się rozwodzić o danych osobowych. Ogromna, podkreślam OGROMNA
> większość call center numery bierze generując losowo lub kolejno, żadne dane
> osobowe nie są potrzebne i przetwarzane przed zawarciem transakcji. Daje to
> dotarcie do największej liczby osób i brak przeszkód prawnych.
>
> Spam informatyczny, pewnie i sms-y reguluje Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.o
> świadczeniu usług drogą elektroniczną, ale telefonowanie chyba nie
> obejmuje(?) Może ktoś wie, gdzie jest granica obowiązwania tej ustawy?
>
>
Wczoraj do mnie zadzwoniła jedna firma, dane brali kolejno z książki telefonicznej.
Podawali imię i
nazwisko, dzwonili pod konkretny numer. Telefonująca pani nie potrafiła odpowiedzieć
kto jej
pozwolił telefonować i na jakiej podstawie to robi, ona jest tylko prostą pracownicą.
wer
-
33. Data: 2008-05-15 05:23:25
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "Robert Sadłowski" <nospam_rsad@nospam_zak.com.pl>
Użytkownik "Robert Sadłowski" napisał w wiadomości
> Niestety ta sama Ustawa mowi ze zglaszanie praktyk nieuczciwej konkurencji
> nalezy do rzecznika praw konsumenta (nie moge jako prywatna osoba zglosic
> do ?sadu, ?na policje (niepotrzebne skreslic) namiaru na firme ktore
> stosuje sprzeczne z prawem zasady
+ Glowny Urzad Ochrony Konkurencji? (a kary nakladane moga byc spore np.
tepsa)
>
> Reasumujac odbierajac telefon od firmy grzecznie spytalbym sie o nazwisko
> dzwoniacego, adres i siedzibe firmy, po czym poinformowalbym ze w zwiazku
> z prowadzeniem przez dzwoniacego dzialalnosci przestepczej zamierzam te
> dane wykorzystac w sadzie.
> Jesli telefon by sie powtorzyl dane firmy (wraz z opisem sytuacji)
> przekazalbym lokalnemu dziennikowi lub rzecznikowi ochrony konsumenta.
>
Jesli zadzwonia po raz drugi (lub wiecej) to dochodzi jeszcze:
- wywieranie nacisku psychologicznego na zakup towaru o ktorym firma
doskonale wie ze nie chce kupic (juz wczesniej dzwonili)
- uciazliwosc
- chec "?niekorzystnego dla mnie wydania pieniedzy" (firma juz wczesniej
wiedziala ze produktu nie chce, a mimo to dalej wywiera na mnie uciazliwy
nacisk psychologiczny, abym sie zlamal i jednak kupil, sugerujac ze inaczej
dalej beda dzwonic)
- narazanie mnie na duze straty materialne i moralne (czas, blokowanie
telefonu, a moze w tym czasie chcial zadzwonic ktos inny z naprawde wazna
sprawa)
Pzdr
Rowert
-
34. Data: 2008-05-15 07:44:15
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: Tapatik <t...@b...adresu>
Użytkownik leon napisał:
> Dnia 14-05-2008 o 09:29:57 LukaszS <l...@p...onet.WYTNIJpl>
> napisał(a):
>
>> W celach marketingowych dane mogą posiadać, przetwarzać i przekazywać
>> innym. Wystarczy pozwolić na to tylko pierwszej firmie. Ta sprzedaje
>> nastepnej, nastepnej itd.
>
>
> tylko jakos nigdy nie potrafili tego zezwolenia udokumentowac
>
Następnym razem jak zadzwonią, to poproś o dokładne dane firmy włącznie
z adresem i wyślij na ten adres zapytanie na piśmie. Możesz w nim
zapytać się m.in. o to, skąd mają Twój namiar.
Będziesz miał punkt zaczepienia. :-)
--
Pozdrawiam,
Tapatik
-
35. Data: 2008-05-15 08:52:06
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
Użytkownik <b...@n...pl> napisał
>Telefonująca pani nie potrafiła odpowiedzieć kto jej pozwolił telefonować i
>na jakiej podstawie to robi
A ja mogę do Ciebie zadzwonic, czy muszę mieć pozwolenie? Co nie jest
zabronione jest dozwolone, więc na dobrą sprawę, gdy w danym zakresie nie ma
jakiś restrykcji to podstawy nikt znać nie musi.
-
36. Data: 2008-05-15 10:23:16
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "Robert Sadłowski" <nospam_rsad@nospam_zak.com.pl>
Użytkownik "Robert Sadłowski" napisał w wiadomości
> Jesli zadzwonia po raz drugi (lub wiecej) to dochodzi jeszcze:
> - wywieranie nacisku psychologicznego na zakup towaru o ktorym firma
> doskonale wie ze nie chce kupic (juz wczesniej dzwonili)
> - uciazliwosc
> - chec "?niekorzystnego dla mnie wydania pieniedzy" (firma juz wczesniej
> wiedziala ze produktu nie chce, a mimo to dalej wywiera na mnie uciazliwy
> nacisk psychologiczny, abym sie zlamal i jednak kupil, sugerujac ze
> inaczej dalej beda dzwonic)
> - narazanie mnie na duze straty materialne i moralne (czas, blokowanie
> telefonu, a moze w tym czasie chcial zadzwonic ktos inny z naprawde wazna
> sprawa)
>
A teraz zacytuje skrót powyższej ustawy:
Dz.U.03.153.1503 - Zwalczanie nieuczciwej konkurencji:
Art. 3. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem
lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego
przedsiębiorcy lub klienta.
2. (2) Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności: wprowadzające w
błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie
pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd
oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów,
pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku,
przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwa lub
zakazana reklama, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie
lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.
Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w
szczególności:
1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub
uchybiająca godności człowieka;
2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na
jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi;
3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku,
wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci;
4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia
wrażenie neutralnej informacji;
5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub
nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.
6) (skreślony).
2. Przy ocenie reklamy wprowadzającej w błąd należy uwzględnić wszystkie jej
elementy, zwłaszcza dotyczące ilości, jakości, składników, sposobu
wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy lub konserwacji
reklamowanych towarów lub usług, a także zachowania się klienta.
A teraz gdzie nalezy sie zglosic jesli interesy klienta zostaly naruszone:
Odpowiedzialność cywilna
Art. 18. 1. W razie dokonania czynu nieuczciwej konkurencji, przedsiębiorca,
którego interes został zagrożony lub naruszony, może żądać:
1) zaniechania niedozwolonych działań;
2) usunięcia skutków niedozwolonych działań;
3) złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej
treści i w odpowiedniej formie;
4) naprawienia wyrządzonej szkody, na zasadach ogólnych;
5) wydania bezpodstawnie uzyskanych korzyści, na zasadach ogólnych;
6) zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny
związany ze wspieraniem kultury polskiej lub ochroną dziedzictwa
narodowego - jeżeli czyn nieuczciwej konkurencji był zawiniony.
2. Sąd, na wniosek uprawnionego, może orzec również o wyrobach, ich
opakowaniach, materiałach reklamowych i innych przedmiotach bezpośrednio
związanych z popełnieniem czynu nieuczciwej konkurencji. W szczególności sąd
może orzec ich zniszczenie lub zaliczenie na poczet odszkodowania.
Art. 18a. Ciężar dowodu prawdziwości oznaczeń lub informacji umieszczanych
na towarach albo ich opakowaniach lub wypowiedzi zawartych w reklamie
spoczywa na osobie, której zarzuca się czyn nieuczciwej konkurencji związany
z wprowadzeniem w błąd.
Art. 19. 1. Z roszczeniami wymienionymi w art. 18 ust. 1 pkt 1-3 i 6 mogą
wystąpić:
1) (skreślony);
2) krajowa lub regionalna organizacja, której celem statutowym jest
ochrona interesów przedsiębiorców;
3) (10) (uchylony);
4) (skreślony).
2. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do czynów nieuczciwej konkurencji
określonych w art. 5-7, art. 11, art. 14 i art. 15a.
-
37. Data: 2008-05-15 10:45:48
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "gargamel" <s...@d...na>
> Następnym razem jak zadzwonią, to poproś o dokładne dane firmy włącznie z
> adresem i wyślij na ten adres zapytanie na piśmie. Możesz w nim zapytać
> się m.in. o to, skąd mają Twój namiar.
> Będziesz miał punkt zaczepienia. :-)
taaa..... jeśli taki spamer po zadaniu takiego pytania nie odłoży
słuchawki:O)
-
38. Data: 2008-05-15 10:52:12
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
gargamel pisze:
>> Następnym razem jak zadzwonią, to poproś o dokładne dane firmy włącznie z
>> adresem i wyślij na ten adres zapytanie na piśmie. Możesz w nim zapytać
>> się m.in. o to, skąd mają Twój namiar.
>> Będziesz miał punkt zaczepienia. :-)
>
> taaa..... jeśli taki spamer po zadaniu takiego pytania nie odłoży
> słuchawki:O)
Albo nie powie całej prawdy. To znaczy powie, że dzwoni np. z tele2,
a tymczasem będzie to jedno z wielu call center w PL lub za granicą,
działających jedynie na zlecenie tele2.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
39. Data: 2008-05-15 11:56:15
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: s...@o...pl
> Witam!
> Czy ktoś z grupowiczów ma jakiś sposób na ukrócenie spamu telefonicznego.
>
> W moim przypadku to uporczywe telefony po kilka dziennie z firm usiłujących
> mi sprzedać czy to przepisy BHP, podatkowe czy pościel ekologiczną.
> Nie pomagają prośby o wykreślenie mnie z ich ewidencji.
> Czasami z tej samej firmy dzwonią kilka razy jednego dnia .
>
> Czy jest przepis prawny , który by mnie ochronił przed namolnymi
> telefonistami?.
> Czy są inne sposoby? :D
Stary i wypróbowany...
*21*997#
tylko nikt sie w tym czasie nie dodzwoni do Ciebie
(wyłączenie #21#)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
40. Data: 2008-05-15 12:54:14
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>
Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:1f63.00000057.482c24de@newsgate.onet.pl...
> Stary i wypróbowany...
>
> *21*997#
Coś ściemniasz. Nie da się zaprogramować takiego przekierowania.
--
Pozdrawiam
Piotr