eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpam telefoniczny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 31. Data: 2008-05-14 14:15:04
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Problemem firm jest tu dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnych klientów.
    Owszem, przedsiębiorca może siedzieć w biurze i patrzeć na drzwi, przez
    okno z nadzieją, że konsument do niego trafi. Zazwyczaj, ci co poszukują
    usługi/towaru to znajdą, chodzi o tych którzy:
    - nie szukają tej usługi/towaru ale za namową może kupią
    - nie wiedzą gdzie i jak szukać
    Reklama telewizyjna jest bardzo droga i dla drobnych czy średnich firm
    praktycznie nieopłacalna, dlatego takie firmy ratują się tego typu
    usługami.

    Niestety reklamy w gazetach też nie bardzo skutkują ignorujemy często takie
    reklamy.

    Spam makulaturowy mało skuteczny, zdecydowana większość ląduje w koszu.

    Skuteczne są bilbordy uliczne, ale tylko w miejscach gdzie ludzie oczekują
    czyli w pobliżu przystanków, stacjikomunikacji zbiorowe.

    może więc ktoś ma pomysł, w jaki sposób reklamować się, aby nie naruszać
    prawa ?




    --
    Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net


  • 32. Data: 2008-05-14 14:39:53
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał
    >> broń boże żadnym Otto, Readers Digest itp. Te i inne takie firmy handlują
    >> danymi i mogą to robić bez Twojej zgody. Później idzie to lawinowo z firmy
    >> do firmy. Możesz oczywiścicie podpisując zgodę na wykorzystanie danych
    >> osobowych zastrzec, że nie zgadzasz się na udostępnianie innym firmom, ale
    >> nikt tego nie czyta.
    >
    > Nie ma co się rozwodzić o danych osobowych. Ogromna, podkreślam OGROMNA
    > większość call center numery bierze generując losowo lub kolejno, żadne dane
    > osobowe nie są potrzebne i przetwarzane przed zawarciem transakcji. Daje to
    > dotarcie do największej liczby osób i brak przeszkód prawnych.
    >
    > Spam informatyczny, pewnie i sms-y reguluje Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.o
    > świadczeniu usług drogą elektroniczną, ale telefonowanie chyba nie
    > obejmuje(?) Może ktoś wie, gdzie jest granica obowiązwania tej ustawy?
    >
    >

    Wczoraj do mnie zadzwoniła jedna firma, dane brali kolejno z książki telefonicznej.
    Podawali imię i
    nazwisko, dzwonili pod konkretny numer. Telefonująca pani nie potrafiła odpowiedzieć
    kto jej
    pozwolił telefonować i na jakiej podstawie to robi, ona jest tylko prostą pracownicą.

    wer


  • 33. Data: 2008-05-15 05:23:25
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "Robert Sadłowski" <nospam_rsad@nospam_zak.com.pl>


    Użytkownik "Robert Sadłowski" napisał w wiadomości

    > Niestety ta sama Ustawa mowi ze zglaszanie praktyk nieuczciwej konkurencji
    > nalezy do rzecznika praw konsumenta (nie moge jako prywatna osoba zglosic
    > do ?sadu, ?na policje (niepotrzebne skreslic) namiaru na firme ktore
    > stosuje sprzeczne z prawem zasady

    + Glowny Urzad Ochrony Konkurencji? (a kary nakladane moga byc spore np.
    tepsa)

    >
    > Reasumujac odbierajac telefon od firmy grzecznie spytalbym sie o nazwisko
    > dzwoniacego, adres i siedzibe firmy, po czym poinformowalbym ze w zwiazku
    > z prowadzeniem przez dzwoniacego dzialalnosci przestepczej zamierzam te
    > dane wykorzystac w sadzie.
    > Jesli telefon by sie powtorzyl dane firmy (wraz z opisem sytuacji)
    > przekazalbym lokalnemu dziennikowi lub rzecznikowi ochrony konsumenta.
    >

    Jesli zadzwonia po raz drugi (lub wiecej) to dochodzi jeszcze:
    - wywieranie nacisku psychologicznego na zakup towaru o ktorym firma
    doskonale wie ze nie chce kupic (juz wczesniej dzwonili)
    - uciazliwosc
    - chec "?niekorzystnego dla mnie wydania pieniedzy" (firma juz wczesniej
    wiedziala ze produktu nie chce, a mimo to dalej wywiera na mnie uciazliwy
    nacisk psychologiczny, abym sie zlamal i jednak kupil, sugerujac ze inaczej
    dalej beda dzwonic)
    - narazanie mnie na duze straty materialne i moralne (czas, blokowanie
    telefonu, a moze w tym czasie chcial zadzwonic ktos inny z naprawde wazna
    sprawa)

    Pzdr
    Rowert



  • 34. Data: 2008-05-15 07:44:15
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik leon napisał:

    > Dnia 14-05-2008 o 09:29:57 LukaszS <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    > napisał(a):
    >
    >> W celach marketingowych dane mogą posiadać, przetwarzać i przekazywać
    >> innym. Wystarczy pozwolić na to tylko pierwszej firmie. Ta sprzedaje
    >> nastepnej, nastepnej itd.
    >
    >
    > tylko jakos nigdy nie potrafili tego zezwolenia udokumentowac
    >

    Następnym razem jak zadzwonią, to poproś o dokładne dane firmy włącznie
    z adresem i wyślij na ten adres zapytanie na piśmie. Możesz w nim
    zapytać się m.in. o to, skąd mają Twój namiar.
    Będziesz miał punkt zaczepienia. :-)


    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik


  • 35. Data: 2008-05-15 08:52:06
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał
    >Telefonująca pani nie potrafiła odpowiedzieć kto jej pozwolił telefonować i
    >na jakiej podstawie to robi

    A ja mogę do Ciebie zadzwonic, czy muszę mieć pozwolenie? Co nie jest
    zabronione jest dozwolone, więc na dobrą sprawę, gdy w danym zakresie nie ma
    jakiś restrykcji to podstawy nikt znać nie musi.



  • 36. Data: 2008-05-15 10:23:16
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "Robert Sadłowski" <nospam_rsad@nospam_zak.com.pl>


    Użytkownik "Robert Sadłowski" napisał w wiadomości

    > Jesli zadzwonia po raz drugi (lub wiecej) to dochodzi jeszcze:
    > - wywieranie nacisku psychologicznego na zakup towaru o ktorym firma
    > doskonale wie ze nie chce kupic (juz wczesniej dzwonili)
    > - uciazliwosc
    > - chec "?niekorzystnego dla mnie wydania pieniedzy" (firma juz wczesniej
    > wiedziala ze produktu nie chce, a mimo to dalej wywiera na mnie uciazliwy
    > nacisk psychologiczny, abym sie zlamal i jednak kupil, sugerujac ze
    > inaczej dalej beda dzwonic)
    > - narazanie mnie na duze straty materialne i moralne (czas, blokowanie
    > telefonu, a moze w tym czasie chcial zadzwonic ktos inny z naprawde wazna
    > sprawa)
    >

    A teraz zacytuje skrót powyższej ustawy:
    Dz.U.03.153.1503 - Zwalczanie nieuczciwej konkurencji:

    Art. 3. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem
    lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego
    przedsiębiorcy lub klienta.
    2. (2) Czynami nieuczciwej konkurencji są w szczególności: wprowadzające w
    błąd oznaczenie przedsiębiorstwa, fałszywe lub oszukańcze oznaczenie
    pochodzenia geograficznego towarów albo usług, wprowadzające w błąd
    oznaczenie towarów lub usług, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa,
    nakłanianie do rozwiązania lub niewykonania umowy, naśladownictwo produktów,
    pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie, utrudnianie dostępu do rynku,
    przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną, a także nieuczciwa lub
    zakazana reklama, organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie
    lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym.

    Art. 16. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w
    szczególności:
    1) reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub
    uchybiająca godności człowieka;
    2) reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na
    jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi;
    3) reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku,
    wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci;
    4) wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia
    wrażenie neutralnej informacji;
    5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
    szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub
    nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.
    6) (skreślony).
    2. Przy ocenie reklamy wprowadzającej w błąd należy uwzględnić wszystkie jej
    elementy, zwłaszcza dotyczące ilości, jakości, składników, sposobu
    wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy lub konserwacji
    reklamowanych towarów lub usług, a także zachowania się klienta.

    A teraz gdzie nalezy sie zglosic jesli interesy klienta zostaly naruszone:

    Odpowiedzialność cywilna


    Art. 18. 1. W razie dokonania czynu nieuczciwej konkurencji, przedsiębiorca,
    którego interes został zagrożony lub naruszony, może żądać:
    1) zaniechania niedozwolonych działań;
    2) usunięcia skutków niedozwolonych działań;
    3) złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej
    treści i w odpowiedniej formie;
    4) naprawienia wyrządzonej szkody, na zasadach ogólnych;
    5) wydania bezpodstawnie uzyskanych korzyści, na zasadach ogólnych;
    6) zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny
    związany ze wspieraniem kultury polskiej lub ochroną dziedzictwa
    narodowego - jeżeli czyn nieuczciwej konkurencji był zawiniony.
    2. Sąd, na wniosek uprawnionego, może orzec również o wyrobach, ich
    opakowaniach, materiałach reklamowych i innych przedmiotach bezpośrednio
    związanych z popełnieniem czynu nieuczciwej konkurencji. W szczególności sąd
    może orzec ich zniszczenie lub zaliczenie na poczet odszkodowania.


    Art. 18a. Ciężar dowodu prawdziwości oznaczeń lub informacji umieszczanych
    na towarach albo ich opakowaniach lub wypowiedzi zawartych w reklamie
    spoczywa na osobie, której zarzuca się czyn nieuczciwej konkurencji związany
    z wprowadzeniem w błąd.


    Art. 19. 1. Z roszczeniami wymienionymi w art. 18 ust. 1 pkt 1-3 i 6 mogą
    wystąpić:
    1) (skreślony);
    2) krajowa lub regionalna organizacja, której celem statutowym jest
    ochrona interesów przedsiębiorców;
    3) (10) (uchylony);
    4) (skreślony).
    2. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do czynów nieuczciwej konkurencji
    określonych w art. 5-7, art. 11, art. 14 i art. 15a.





  • 37. Data: 2008-05-15 10:45:48
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Następnym razem jak zadzwonią, to poproś o dokładne dane firmy włącznie z
    > adresem i wyślij na ten adres zapytanie na piśmie. Możesz w nim zapytać
    > się m.in. o to, skąd mają Twój namiar.
    > Będziesz miał punkt zaczepienia. :-)

    taaa..... jeśli taki spamer po zadaniu takiego pytania nie odłoży
    słuchawki:O)



  • 38. Data: 2008-05-15 10:52:12
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:
    >> Następnym razem jak zadzwonią, to poproś o dokładne dane firmy włącznie z
    >> adresem i wyślij na ten adres zapytanie na piśmie. Możesz w nim zapytać
    >> się m.in. o to, skąd mają Twój namiar.
    >> Będziesz miał punkt zaczepienia. :-)
    >
    > taaa..... jeśli taki spamer po zadaniu takiego pytania nie odłoży
    > słuchawki:O)


    Albo nie powie całej prawdy. To znaczy powie, że dzwoni np. z tele2,
    a tymczasem będzie to jedno z wielu call center w PL lub za granicą,
    działających jedynie na zlecenie tele2.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 39. Data: 2008-05-15 11:56:15
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: s...@o...pl

    > Witam!
    > Czy ktoś z grupowiczów ma jakiś sposób na ukrócenie spamu telefonicznego.
    >
    > W moim przypadku to uporczywe telefony po kilka dziennie z firm usiłujących
    > mi sprzedać czy to przepisy BHP, podatkowe czy pościel ekologiczną.
    > Nie pomagają prośby o wykreślenie mnie z ich ewidencji.
    > Czasami z tej samej firmy dzwonią kilka razy jednego dnia .
    >
    > Czy jest przepis prawny , który by mnie ochronił przed namolnymi
    > telefonistami?.
    > Czy są inne sposoby? :D

    Stary i wypróbowany...

    *21*997#


    tylko nikt sie w tym czasie nie dodzwoni do Ciebie

    (wyłączenie #21#)

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 40. Data: 2008-05-15 12:54:14
    Temat: Re: Spam telefoniczny
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1f63.00000057.482c24de@newsgate.onet.pl...
    > Stary i wypróbowany...
    >
    > *21*997#

    Coś ściemniasz. Nie da się zaprogramować takiego przekierowania.

    --
    Pozdrawiam

    Piotr

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1