  • 1. Data: 2010-10-08 19:53:16
    Temat: Spadkobiercy i ROR
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    Witam.
    Jest następująca sytuacja. Ktoś ma konto ROR w banku. Ten ktoś umiera, w
    banku nie ma dyspozycji wkładem na wypadek śmierci, ale jednocześnie
    jest 3 spadkobierców.
    Poprosiłbym o wykaz ustaw z konkretnymi artykułami, które mówią o tym,
    że aby wypłacić pieniądze z tego konta ROR muszą się pojawić wszyscy w
    banku. Chyba, że nie ma nigdzie takiego zapisu i jest to wewnętrzne
    widzimisie banku.

  • 2. Data: 2010-10-09 05:48:40
    Temat: Re: Spadkobiercy i ROR
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-08 21:53, Buster pisze:
> [...]
    > że aby wypłacić pieniądze z tego konta ROR muszą się pojawić wszyscy w
    > banku. Chyba, że nie ma nigdzie takiego zapisu i jest to wewnętrzne

    Bank i tak idzie Wam na rękę.
    "Normalnie", ustawowo - to bank powinien powiedzieć "Proszę przynieść
    postanowienie sądu o nabyciu spadku".
    Przecież zmarły mógł wszystko zapisać w testamencie Ojcu Dyrektorowi!

    To "wewnętrzne widzimisię banku" nazywa się zazwyczaj Regulaminem, który
    jest integralną częścią umowy prowadzenia rachunku bankowego.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2010-10-09 07:23:37
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Bank i tak idzie Wam na rękę.
    > "Normalnie", ustawowo - to bank powinien powiedzieć "Proszę przynieść
    > postanowienie sądu o nabyciu spadku".
    > Przecież zmarły mógł wszystko zapisać w testamencie Ojcu Dyrektorowi!

    Ale jezeli jest postanowienie o nabyciu spadku i umowa np. darowizny czesci
    spadku na jedna osobe to nie powinni robic problemow? I chyba nie moga
    zazadac aktu zgonu?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 4. Data: 2010-10-09 07:26:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-09 09:23, Dysiek pisze:

    > Ale jezeli jest postanowienie o nabyciu spadku i umowa np. darowizny czesci
    > spadku na jedna osobe to nie powinni robic problemow?

    Kto ją sporządził?

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-10-09 08:34:06
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    Dysiek pisze:

    > Ale jezeli jest postanowienie o nabyciu spadku i umowa np. darowizny czesci
    > spadku na jedna osobe to nie powinni robic problemow? I chyba nie moga
    > zazadac aktu zgonu?

    Aktu zgonu nie powinni. (Chyba, że - regulamin; ale może Ustawa Prawo
    Bankowe też to reguluje, a jest nadrzędna; nie chce mi się szukać)

    Umowa darowizny - musiałaby być chyba notarialna, aby bank uznał ją,
    jeśli stanowi coś innego, niż sąd postanowił stwierdzając nabycie spadku.

    Było przed sądem się wypowiedzieć o zgodnym podziale lub odrzuceniu
    spadku. Taniej, niż u notariusza.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2010-10-09 15:04:16
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    >Aktu zgonu nie powinni. (Chyba, że - regulamin; ale może Ustawa Prawo
    >Bankowe też to reguluje, a jest nadrzędna; nie chce mi się szukać)

    Jest nad wyrokiem sadu?

    >Umowa darowizny - musiałaby być chyba notarialna, aby bank uznał ją,
    >jeśli stanowi coś innego, niż sąd postanowił stwierdzając nabycie spadku.

    Generalnie chcemy zrobic tak: notariusz (szybciej jak sad a cena nie zabija
    za sporzadzenie nabycia spadku) wydal nam pismo o nabyciu spadku. Sa 3
    osoby, Chcemy teraz we 3 pojsc do banku i nakazac przelew na wskazane konto.
    Chyba nie bedzie problemow? Oprocz tego zrobimy dzial spadku (dom). A
    oszczednosci na podstawie darowizny (chcemy przelac pieniadze na mamy konto)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 7. Data: 2010-10-09 15:04:34
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Kto ją sporządził?

    Umowe chcemy napisac sami.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 8. Data: 2010-10-09 16:01:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-09 17:04, Dysiek pisze:

    > Umowe chcemy napisac sami.

    Nie sądzę aby bank był zobligowany do honorowania takiej umowy.
    Co innego notarialna (chociaż i tutaj to bardziej na dobrą wolę banku
    trzeba liczyć, o ile wogóle jest to możliwe) lecz sporządzona tylko
    przez Was umowa może być dla banku zbyt ... niewiarygodna?

    Dla banku ważne są dwa dokumenty - akt oświadczenia dziedziczenia lub
    wyrok sądu o nabyciu spadku.

    --
    spp

  • 9. Data: 2010-10-09 16:07:50
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Dla banku ważne są dwa dokumenty - akt oświadczenia dziedziczenia lub
    > wyrok sądu o nabyciu spadku.

    No i mamy notralialny akt poswiadczenia dziedziczenia - czyli bankowi
    powinno wystarczyc? Generlanie babka w banku powiedziala (wiecznie robiacy
    problemy WBK), ze chce tez akt zgonu (a ja nie mam ochoty pokazywac tego
    dokumentu - bez powodu, bardziej zeby im dowalic - wiecznie robia mi
    problemy).

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 10. Data: 2010-10-09 16:19:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Dysiek napisal:
    > Jest nad wyrokiem sadu?

    Oczywiście. Sąd, przynajmniej w teorii, nie może wyrokować
    sprzecznie z obowiązującymi ustawami.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek