    From: "claude" <c...@p...hoga.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spadek - podział majątku (matematyczna zagadka???)
    Date: Fri, 7 Feb 2003 20:50:34 +0100

    Witam!

    Mam pytanie związane z podziałem majątku (prawie matematyczną zagadkę, ale
    chodzi mi o rozwiązanie poparte ustawami prawnymi).

    Wyobraźmy sobie taką sytuację jest pewna nieruchomość i pewna rodzina.
    Połowa tej nieruchomości należy do matki, a druga połowa jest równo
    podzielona pomiędzy matkę i jej trójkę dzieci (dzieci są pełnoletnie, dla
    uszczegółowienia, nie jest ważne jak do takiego podziału nieruchomości
    doszło). Jedno z tych trojga dzieci ma córkę (nazywaną dalej córką). W
    pewnym momencie jedno z tych tojrga dzieci (to które ma córkę) umiera. Jasne
    jest, że cała część majątku należąca do zmarłej osoby, przechodzi na jej
    jedyną córkę (mogę się w tym stwierdzeniu mylić, więc w razie czego proszę o
    sprostowanie). Jednakże po jakimś czasie od poprzedniego zdarzenia umiera
    wspomniana matka.
    Pytania jest takie, jaki jest (procentowy) podział omawianej nieruchomości
    pomiędzy pozostałe trzy osoby: dwoje dzieci zmarłej matki i córkę zmarłego
    trzeciego dziecka matki? (pytanie może trochę zagmatwane, ale mam nadzieje
    że da się je zrozumieć). Innymi słowy chodzi mi o to czy córka będzie
    partycypowała w części majątku swojej babci (czyli zmarłej matki trojga
    dzieci, w tym matki rodzica wspomnianej córki)?

    Jeżeli to możliwe proszę o odpowiedzi w postaci:
    dziecko1: x % z całości nieruchomości
    dziecko2: y % z całości nieruchomości
    córka dziecka3: z % z całości nieruchomości

    Z góry dziękuję,
    Claude