  • From: "Br" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spadek po ojczymie
    Date: Tue, 27 Mar 2007 21:25:01 +0200

    Witam

    Moja mama wyszła za mąż ponownie gdy miałem 7 lat. Z drugiego małżeństwa ma
    syna czyli mojego przyrodniego brata.
    Ze swoim mężem (czyli moim ojczymem) posiada majątek wspólny

    Czy ja w jakiś sposób dziedziczę po mężu mojej mamy czyli moim ojczymie,
    który mnie wychowywał z mamą ?

    Czy dobrze wyliczam podział majątku (zakładam ,że po ojczymie swoim nie
    dziedziczę )? Oto trzy przypadki :

    Pierwsza odchodzi mama potem ojczym : brat przyrodni otrzymuje 5/6 a ja 1/6
    majątku
    (po śmierci matki ojczym ma swoje1/2 plus 1/3 połowy matki=4/6 , ja 1/6,
    brat przyrodni 1/6. Po śmierci ojczyma jego syn, czyli mój brat przyrodni
    dostaje po swoim ojcu 4/6)

    Pierwszy odchodzi ojczym potem mama : brat przyrodni otrzymuje 5/8 ja 3/8
    (po śmierci ojczyma ja nic nie dziedziczę więc mama dostaje jego część czyli
    2/8 i posiada 6/8, brat przyrodni2/8. Po śmierci mamy dostajemy z bratem po
    1/2 z 6/8 więc ja mam ostatecznie 3/8 brat 5/8)

    Jest jeszcze trzeci przypadek, nagłej śmierci obojga, wtedy ja 1/4 a brat
    przyrodni 3/4

    _ _

    Pozdrawiam

    Andrzej