  • 1. Data: 2007-02-16 09:30:12
    Temat: Spadek - odmowa zeznan
    Od: "VoyteG" <V...@h...com>

    Przyjmijmy, ze jest sprawa w sadzie o nabycie spadku, gdzie jedna ze
    stron jest spadkobierca z ustawy.
    Osoba ta stawia sie na sprawe i odmawia skladania zeznan - tym samym
    nie wypowiada, czy przyjmuje badz odrzuca spadek.

    Jak w takiej sytuacji postapi sad?

    VoyteG

  • 2. Data: 2007-02-16 13:43:21
    Temat: Re: Spadek - odmowa zeznan
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "VoyteG" <V...@h...com> wrote in message
    s.com...
> [...]
    > Osoba ta stawia sie na sprawe i odmawia skladania zeznan - tym samym
    > nie wypowiada, czy przyjmuje badz odrzuca spadek.

    Jakich zeznań. Co to rozprawa karna?

    > Jak w takiej sytuacji postapi sad?

    Spadek dostaje się z definicji, nie ma czegoś takiego jak przyjęcie spadku.
    Ewentualnie można go odrzucić, ale przyjmować wcale nie trzeba.

    Sąd ma dwa wyjścia.
    a) Orzec, tak jakby ta osoba spadku nie odrzuciła, jak odrzuci to trzeba
    będzie się jeszcze raz do sądu pofatygować.
    b) poczekać do tych 6 miesięcy, wówczas będzie wiadomo już na 100%

    stawiam na wersję a).

  • 3. Data: 2007-02-16 14:30:22
    Od: "VoyteG" <V...@h...com>

    On 16 Lut, 14:43, "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > "VoyteG" <V...@h...com> wrote in message

    s.com...

    > Spadek dostaje się z definicji, nie ma czegoś takiego jak przyjęcie spadku.
    > Ewentualnie można go odrzucić, ale przyjmować wcale nie trzeba.

    Wlasnie, ze przyjmuje sie po oswiadczeniu, ktore brzmi "przyjmuje
    spadek" inaczej to by rozprawa byla niepotrzebna.

    Stad moje pytanie dotyczy sytuacji, gdy taka osoba stawi sie w sadzie
    - co jest obowiazkowe, a potem powie, ze nie udzieli odpowiedzi....

    > stawiam na wersję a).

    Rozumiem intencje odpowiedzi, ale na jakiej podstawie prawnej?
    VoyteG

  • 4. Data: 2007-02-16 18:13:03
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    VoyteG wrote:

    > Wlasnie, ze przyjmuje sie po oswiadczeniu, ktore brzmi "przyjmuje
    > spadek" inaczej to by rozprawa byla niepotrzebna.

    Zapewne to tylko takie ułatwienie, żeby owych sześciu miesięcy nie
    trzeba było czekać.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 5. Data: 2007-02-17 11:01:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek napisał(a):
> [...]
    > będzie się jeszcze raz do sądu pofatygować.
    > b) poczekać do tych 6 miesięcy, wówczas będzie wiadomo już na 100%

    przegrałeś

    KG

  • 6. Data: 2007-02-17 16:01:16
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>