  • Data: 2002-09-26 09:38:13
    Temat: Spadek na podstawie testamentu - pytanie
    Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Moi dziadkowie zapisali mi w testamencie - jako wnukowi - nieruchomość. W
    testamencie jest dodatkowy zapis że jestem zobowiązany wydać ciotce "ruchomości
    i inne przedmioty stanowiące urządzenie domowe i znajdujące się w mieszkaniu
    spadkodawcy."

    Składając wnioski o stwierdzenie nabycia spadku do Sądu, jako uczestników
    postępowania wymieniłem siebie, oraz mojego ojca i ciotkę (czyli dzieci
    zmarłych).

    Rodzina powiedziała mi mniej więcej tak: masz "zielone światło" w załatwianiu
    tego spadku, nie chcemy żadnych zachowków, itp - chcemy mieć święty spokój,
    nigdzie nie jeździć w tej sprawie, bo oznacza to jazdy w drugi koniec Polski i
    nie być ciąganym po sądach - powiedz co mamy napisać, czy potwierdzić to
    notarialnie i już.

    Moje pytanie jest więc takie: czego będzie wymagał od uczestników postępowania
    sąd spadku i w jakiej formie można mu to przedstawić? Ciotka pewni musi napisać
    jakieś potwierdzenie że otrzymała ruchomości z mieszkania? A ojciec?

    Z góry dziękuję za pomoc