    From: c...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sp. Mieszkaniowa - oszyuści, czy pomyłka??
    Date: 3 Apr 2003 10:20:43 +0200

    Poszukuję kogoś, kto doradzilby mi w pewnej sprawie ze spółdzielna
    mieszkaniową. Historia jest taka. Mam względem nich pewną zaległosć i ostatnio
    dostałem pismo, że chcą mnie wykluczyć ze spóldzielni jako członka (mieszkanie
    spółdzielcze własnościowe). Mam 14 dni na uregulowanie kwoty, której pewnie nie
    zbiorę (ok 5000 z odsetkami). W tym samym czasie jednak dostałem pismo i
    naliczony nowy czynsz za mieszkanie o powierzchni 71,2 m/kw. Sęk w tym, że 10
    lat temu płaciłem za 74,6 m/kw. i przez dziesięć lat czynsz od takiej właśnie
    powierzchni. Wyliczyłem sobie, że nadpłata za te 3,5 metra plus odsetki za 10
    lat, plus różnica w czynszach i odsetki to duzo większa kwota. Wie ktoś jak to
    rozegrać , żeby się nie wbić jeszcze na dodatkowe parę tysięcy kosztów
    adwokackich?
    Róznica w metrach najprawdopodobiej polega na tym, że spółdzielnia będzie
    płaciła jakieś tam podatki do miasta w związku z tym chcą żeby tych metrów było
    jak najmniej i stad taki obmiar. Tyle, że to juz chyba jest przestępstwo karane
    przez prokuraturę, nie? Bo jak sie dowiedziałem pocztą pantoflową to sprawa
    dotyczy połowy moich sąsiadów.
    Chyba, że mozliwe jest, żeby mieszkanie "zbiegło" sie o 3,5 metra, ale przecież
    to nie jeansy!
    Bedę bardzo zobowiązany za poradę, albo opis jak sobie z tym poradził ktoś
    inny, jeżeli miał taka historię.
    Wojtek