  • 201. Data: 2013-06-26 00:39:51
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

    > Chyba jednak nie do czego się przyznajesz dalej.

    > Nie spotkałem się aby wiele bloków było traktowanych jako
    > jedna nieruchomość. Moja spółdzielnia może złożyć więcej
    > niż jedną deklarację.

    co absolutnie nie zmienia problemu, a co najwyzej jego skale.

    Dalej jest jedna deklaracja przypadajaca na wielu mieszkancow.
    Przy czym wielu jest duzo wieksze niz kilka osob.

    wystarczy zeby to byl jeden blok i kilkaset mieszkan.

    dokladnie taki sam problem dotyczy domow we wspolwlasnosci.
    deklaracja idzie jedna.

  • 202. Data: 2013-06-26 08:41:49
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    wiadomości

    > Wychodzi na to, ze zakrecona butelka moze przeszkadzac a moze byc ok.
    > Odkrecona jest zawsze ok.
    > Wybór chyba prosty :)
    > --
    > Pozdrawia... Budzik

    Odkręcona jest OK dla recyclingowców. W śmietniku już niekoniecznie. U mnie
    pojemnik na butelki to taka klatka z drutu. Ludziska kupują w butelkach nie
    tylko wodę ale też słodkie napoje. W związku z tym cały śmietnik się klei,
    wokół stada os i much, ale co tam, wszystko ekologicznie! Naprawdę niech
    każdy robi to na czym się zna, czyli śmieciami niech się zajmują śmieciarze
    a nie cały naród.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 203. Data: 2013-06-26 12:16:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@h...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > ekologicznie! Naprawdę niech każdy robi to na czym się zna, czyli
    > śmieciami niech się zajmują śmieciarze a nie cały naród.

    Nie wiem co powiedzieć.... Wypijać do konca?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 204. Data: 2013-06-26 12:35:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 08:41:49 UTC+2 użytkownik Michal napisał:
    > Naprawdę niech każdy robi to na czym się zna, czyli śmieciami niech się >zajmują
    śmieciarze a nie cały naród.

    Śmieciarze tego darmo robić nie będa.
    Nikt tez póki co nie zmusza nikogo do segregowania. Nie chesz nie segregujesz, zajmą
    sie tym śmieciarze, ty zapłacisz drożej.
    Chcesz taniej to segreguj- segregacje na poziomie gospodarstwa domowego to żadna
    uciążliwość przecież.
    Ale masz wybór- możesz nie segregować.
    W blokach faktycznie z tym wyborem moze byc trochę trudniej ale tak to już jest-
    mieszkania w blokach maja swoje zalety i wady. to samo w domkach.

  • 205. Data: 2013-06-26 12:40:00
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    wiadomości news:26062013.093CCC94@budzik61.poznan.pl...

    > Nie wiem co powiedzieć.... Wypijać do konca?
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik

    A może po prostu zgodzić się z ostatnim zdaniem mojej wypowiedzi?
    Michal

  • 206. Data: 2013-06-26 12:43:10
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > tylko wodę ale też słodkie napoje. W związku z tym cały śmietnik się klei,
    >
    > wokół stada os i much, ale co tam, wszystko ekologicznie! >

    Od kilku ljuz lat segreguje. Butelki wkładam do jednych worków, plastyk do drugich.
    Wynosiłem to raz w tygodniu, raz na dwa tygodnie. W międzyczasie stały sobie te worki
    koło smietnika: stada much os czy innych zjawisk o których piszesz nie
    zaobserwowałem.

  • 207. Data: 2013-06-26 12:45:13
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    ps.com...
    W dniu środa, 26 czerwca 2013 08:41:49 UTC+2 użytkownik Michal napisał:
    > Naprawdę niech każdy robi to na czym się zna, czyli śmieciami niech się

    Śmieciarze tego darmo robić nie będa.

    Ano nie będą. Mało co na tym świecie jest za darmo. Wszyscy się w czymś
    specjalizujemy i sprzedajemy sobie nawzajem te swoje umiejętności. Mało kto
    tobi dziś domowe przetwory, płacimy tym, którzy robią je profesjonalnie.
    Mało kto naprawia sam samochód, czy inne urządzenia, płacimy tym, którzy
    robią to profesjonalnie. Tylko w śmieciach mamy nagle wszyscy być
    specjalistami i zajmować się nimi samodzielnie we własnych domach. Nie
    pasuje mi i tyle :)
    Michał

  • 208. Data: 2013-06-26 13:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > W blokach faktycznie z tym wyborem moze byc trochę trudniej ale tak to
    > już jest- mieszkania w blokach maja swoje zalety i wady. to samo w
    > domkach.

    A propos róznicy w cenach domki vs bloki - sprawdziłem moje osiedle.
    dotychczas 9 zł od osoby, obecnie 10zł za osobę.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 209. Data: 2013-06-26 13:00:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Naprawdę niech każdy robi to na czym się zna, czyli

    > A może po prostu zgodzić się z ostatnim zdaniem mojej wypowiedzi?

    Wiesz, Michale, ja nie jestem odpowiednia osobą.
    Segreguje śmieci nieprzymuszony od wielu lat i raczej nie widzę w tym nic
    trudnego na czym należaloby się znać.
    Z drugiej strony zakładam, że mozna wybudować sortownie, które beda
    odzyskiwać wszystko z calej masy smieci.
    Czytalem ze jest taka np. pod warszawa - odzyskuje 90% do recyclingu i
    pracuje na 1/3 mocy, ponieważ jest droższa niż wysypiska (czy kogoś to
    dziwi?) i ludzie nie chcą płacić.

    więc może pytanie trzeba zadac inaczej - czy gzdzasz się, z tym, ze smieci
    trzeba sortować a nie tak jak dotychczas w dużej mierze po prostu wyrzucac
    na wysypisko?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 210. Data: 2013-06-26 13:31:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-26 00:39, Użytkownik witek napisał:

    > co absolutnie nie zmienia problemu, a co najwyzej jego skale.
    >
    > Dalej jest jedna deklaracja przypadajaca na wielu mieszkancow.
    > Przy czym wielu jest duzo wieksze niz kilka osob.

    Masz rację, ale to wystarczy do eleganckiego rozwiązania
    problemu, spółdzielnia rozdała deklaracje mieszkańcom,
    mieszkańcy wypełnili, teraz spółdzielnia ich poinformuje
    że dla danego bloku śmietnik na śmiecie segregowane jest
    tu a nie segregowane tam. I jedyny problem czy niektórym
    będzie się chciała chodzić bo zawsze jeden śmietnik będzie
    dalej a drugi bliżej.
    Ale może wystarczy odpowiednia ilość pojemników w śmietniku
    i nie będzie trzeba wybierać do którego chodzić ?