  • 102. Data: 2013-06-22 15:19:53
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Skąd mam wiedzieć? I co niby mam zrobić? Pucz?

    Hmm, a żadne działanie nie rpzychodzi ci do głowy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 101. Data: 2013-06-22 15:19:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > a nie zostanie pokryty ze stosowną przebitką z innych źródeł,
    > będzie interes do wykazywania "złego sortowania".
    > A "stawianie klienta do pionu" się zdarza (ma na celu obniżenie
    > kosztów egzekucji własnych roszczeń, reszta klientów zacznie
    > się bać), z tego właśnie powodu wprowadzono przepisy które
    > uniemożliwiają np. odcięcie prądu lub gazu bez uprzedniego
    > wysłania klientowi upomnienia że nie zapłacił zaległości.
    > Tego, że w .pl takie przypadki się zdarzyły (w oparciu o wersję
    > "przecież prawo nie zabrania") też sobie nie wyobrażasz?

    Niestety wyobrażam sobie.
    Ale sadziłem, ze to jest gdzies zapisane.

    i/

> [...]
    > jest śliskie.
    >
    > Ad rem.
    > Optymalnym rozwiązaniem, dającym nadzieję na brak możliwosci
    > narzucenia nadmiernych restrykcji, byłaby tzw. "lista otwarta"
    > dopuszczalnych odchyleń, coś w stylu:
    > "za papier posortowany w wystarczającym stopniu uznaje się również
    > wszelkie postacie papieru i kartonu złączone w powszechnie stosowany
    > sposób w zeszyty, opakowania i podobne elementy użytkowe, w
    > szczególności poskładane, sklejone i złączone zszywkami".
    > Możesz to uznać za paranoję, ale nieraz brak takiego przepisu

    Skoro Gotfryd tak twierdzi to absolutnie nie mam wiedzy aby polemizować.
    :)
    Może jak zobacza co wymyslili niektorzy urzednicy to dopiszą?

    > Oczywiście obowiązywanie kryterium "60% zawartości" również wygląda
    > na całkiem dobre kryterium... i ile ma "moc prawną" rangi ustawy
    > (nie może być zmienione prawem niższego rzędu).
    >
    > Że tak głupio spytam: 60% wagi, objętości czy innego parametru
    > śmiecia?
    > :)

    Nie wiem. Słyszałem tylko jak minister sie wypowiadał.

    > No właśnie :>
    > Może być tak, że na 99++% kraju będzie "rozsądnie", ale znajdzie się
    > gdzieś głupek i to właśny Ty na niego trafisz.
    > O "procesie o freeware" pewnie słyszałeś?

    Wiadomo.
    Sprawa jest jednak na tyle nośna iz na poczatek powinni szybko reagować
    mieszkańcy.
    A o poprawie ustawy - było wyżej.

    > Chodzi o strażników miejskich czy strażników-"kontrolerów"
    > firmowych,
    > takich jak mają np. przedsiębiorstwa przewozowe wyłapujące gapowiczów?
    > Nie widzę stosownego kawałka w cytacie a starsze już przerzuciłem
    > do archiwum :)

    witek najpierw pisał o miejskich, potem o gminie, na koncu o firmie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 103. Data: 2013-06-22 16:43:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie widzę w tym śladu logiki.
    > Dlaczego on ma sobie pogorszyć, skoro wydaje się, że *JEŚLI
    > JUŻ* to lepiej by było jakbyś Ty sobie polepszył - przeprowadzając
    > się do miasta w którym radni nie wydają dzikich rozporządzeń?
    > (no, na razie nie wydali)

    zeby sie przekonal, ze u niego tez moze byc zle i zeby przestal sie tak
    zachwycac bo nie ma czym.

    > To wtedy się wyprowadzi, nie musi już teraz ;)

    wtedy to juz bedzie za pozno.

  • 104. Data: 2013-06-22 18:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > zeby sie przekonal, ze u niego tez moze byc zle i zeby przestal sie tak
    > zachwycac bo nie ma czym.

    O jakich zachwytach mówisz?
    Ja tylko reaguje na wpisy które mówią o tragedii, armageddonie i smieciowym
    Neapolu.
    Tez uwazam, ze wiele rzeczy mozna lepiej, tez oczekuje, ze smieci powinny
    kosztować mniej, skoro beda sortowane, ale jednoczesnie mam nadzieje, ze to
    sie stanie przy drugim przetargu.
    Może naiwnie.
    Jeżeli w Poznaniu tak sie nie stanie, wtedy trzeba bedzie reagować.

    > wtedy to juz bedzie za pozno.

    Wydaje ci sie.
    Jak widac, pomimo pierwszych doniesien jak chocby ceny w Wawie, warunki
    potrafia sie zmienic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 105. Data: 2013-06-22 21:12:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-06-21, hiki o! <h...@a...pl> wrote:

    > Ogólnie... mozna cala ta ustawe podsumowac - zegnajcie ceny rynkowe
    > wywozu smieci.

    No i u mnie jest taniej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 106. Data: 2013-06-22 21:14:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-06-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Cos w tym jest.
    > Musze sprawdzić, ile w Poznaniu płaciły wszelkei spóldzielnie.

    Ja mieszkam w nowym bloku i też jest taniej.
    Oczywiście przy założeniu segregacji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 107. Data: 2013-06-23 02:01:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Bancer wrote:

    > No i u mnie jest taniej.

    domek czy mieszkanie?

  • 108. Data: 2013-06-23 02:02:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Może naiwnie.

    no wlasnie

  • 109. Data: 2013-06-23 02:03:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2013-06-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ja mieszkam w nowym bloku i też jest taniej.
    > Oczywiście przy założeniu segregacji.

    zakladasz, ze wszyscy w bloku beda segregowac?

    bo deklaracja poszla jedna.
    jak sie jedna osoba wylamie, to dostaniecie stawke za smieci nie
    segregowane. czyli w praktyce w 100% wszystkie spoldzielnie i wspolnoty
    zaplaca wyzsza stawke bo nie ma mozliwosci upilnowania ani zmuszenia do
    segregowania.

  • 110. Data: 2013-06-23 06:52:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > segregowane. czyli w praktyce w 100% wszystkie spoldzielnie i wspolnoty
    > zaplaca wyzsza stawke bo nie ma mozliwosci upilnowania ani zmuszenia do

    Trzymam cię za słowo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."