    From: "Wycior" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Służba wojskowa
    Date: Fri, 20 Jul 2007 04:05:23 +0200

    Witam serdecznie grupowiczów. Może troche OT ale wydaje mi się to najlepsza
    grupa jeżeli chodzi o mój problem.

    Mianowicie... Mam skończone 18 lat (rocznikowo 19 :P). Ostatni rok szkolny
    skończył się dla mnie - niestety - opuszczeniem szkoły. W moich planach i
    zamierzeniach widnieje pozycja wybrania szkoły i kontynuowania nauki.

    Problem polega na tym, że nie zapisałem się do żadnej szkoły i dnia
    wczorajszego otrzymałem wezwanie na komisję wojskową. Moja mama pracująca w
    wojsku (cywil ;P) poinformowała mnie, iż 8. sierpnia odbywa się wcielenie do
    armii zbawienia. W ciągu kilku dni (zgodnie z moim liścikiem) mam zjawić się
    na WKU po odbiór karty poboru (tzn. oficjalnie mam iść do wojska :D).

    Tyle wprowadzenia. Powiem szczerze - nie straszna mi służba wojskowa,
    jednakże szkoda tracić 9 miesięcy. Mimo wszystko szczerze zależy mi na
    kontynuowaniu nauki. Zawsze wydawało mi się, iż odbywa się to na zasadzie
    takiej, że po przydzieleniu kategorii corocznie będę musiał donosić na WKU
    zaświadczenie ze szkoły o moim aktywnym uczęszczaniu. Więc dlaczego ścigają
    mnie już teraz? Czy istnieje możliwość odwleczenia służby przynajmniej na
    okres nauki (ukończenia szkoły)? Niedługo muszę się stawić na komisji i
    chciałbym wcześniej wiedzieć, czy ten dzień okaże się jednym z mniej
    pamiętnych? Nie wiem, czy nastawiać się pozytywnie i liczyć na optymalne
    rozwiązanie (wyjaśnienie i złagodzenie sytuacji) czy też na 9 mieśięcy
    straty.

    Jeszcze raz przepraszam za post na tej grupie i proszę o pomoc. Z góry
    dziękuję.

    --
    Pozdrawiam Wycior

    W chwilach zagrożenia nie licz na innych, bo oni liczą na Ciebie!
    Sony Ericsson K750i @ soft mod
    GG: 3693263