  • 31. Data: 2004-09-10 07:55:53
    Temat: Re: Sklep tylko dla wybranych.
    Od: "rympal" <§r...@w...pl§>

    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:chrl2r$cgo$1@news.onet.pl...
    > ehh :)
    > Moze i nie do konca poprawnie , ale argumentujesz swoja teze bardzo bogato
    > :D:D:D
    >
    > Tu chodzi o jawne dyskryminowanie,
    > jesli masz sklep i przyjdzie do Ciebie klient i jest to NP blondyn, zapyta
    > paczke paluszkow a Ty powiesz ze nie ma bo nie chcesz mu sprzedac to nic
    sie
    > nei stanie.

    no wlasnie nie :-)

    jak napisal pshemekan
    "Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed
    nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej
    przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny."

    czyli jesli _ukrywam_ towar to popelniam wykroczenie

    ale jesli uczciwie informuje, ze pewnej kategorii klientow nie obsluguje to
    gdzie tu wykroczenie?
    przeciez umowa musi byc obustronnie dobrowolna (pominmy sprawy rasowe,
    koloru skory - bo te podlegaja ochronie konstytucyjnej - tu zgoda)

    mi chodzi glownie o odpowiedz na pytanie: czy jezeli prowadze sklep to moge
    odmowic sprzedazy Henkowi ? (bo np. wczoraj zbluzgal moja zone)

    > Ale jak napiszesz na szyldzie przed sklepem "Blondynow nie obslugujemy" to
    > jest to jawna dyskryminacja wiec jest to roznica, przynajmniej tak mi sie
    > wydaje.

    to moze byc dyskryminacja ale co z prawem wlasnosci?
    czy jako wlasciciel sklepu mam obowiazek wpuszczania tam wszystkich?
    czy nie mam prawa wyprosic kogos, kto mi sie nie podoba ? - przyczyny
    pomijam

    pozdro
    rym

  • 32. Data: 2004-09-10 13:40:40
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Wprowadz karty klubowe

    o - to jest dobry pomysl
    karty bedziesz przyznawal komu bedziesz chcial, a w regulaminie przyznawania
    karty zapiszesz tak jak banki (przy kartach kredytowych), ze odmowa przyznania
    karty nie wymaga uzasadnienia

    w ten sposob nie bedziesz musial podawac kryteriow, ktorymi sie kierujesz
    banki tez mają np tajemniczy program scoringowy, ktory po wypelnieniu ankiety
    wydaje decyzję. Ty mozesz w ankiecie wstąpienia do klubu zadać parę
    niekontrowersyjnych pytan dla zmylki :-)
    *** blad ***

  • 33. Data: 2004-09-11 14:32:49
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 10/09/2004 09:55, rympal wrote :
> [...]
    >
    > czyli jesli _ukrywam_ towar to popelniam wykroczenie
    >
    > ale jesli uczciwie informuje, ze pewnej kategorii klientow nie obsluguje to

    Hmm. "Umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego
    towaru"? IMO nie da się prowadzić przedsiębiorstwa handlu detalicznego
    bez obsługiwania wszystkich klientów.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession