  • From: "Kuba-RPM" <k...@l...pl (przed malpa tylko imie)>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Skarga na czynności komornika
    Date: Thu, 23 Nov 2006 21:50:42 +0100

    witam,

    Od 6 lat komornik "próbuje" wyegzekwować dla mnie pewną kwotę z tytułu
    należnych mi alimentów. Do tej pory nie udawało mu się to w ogóle - nie
    ściągnął ani złotówki (!).

    Dłużnikiem jest osoba, z której ciężko coś wyegzekwować (bez stałego
    zatrudnienia, nie odbierająca żadnych pism, nie wpuszczająca do domu nawet
    policji), ale podejrzewam, że jeśli by się komornik postarał to dałby radę
    ściągnąć przynajmniej część długu. W końcu dłużnik przez te 6 lat z czegoś
    żył.

    Wszelkie działania (np. sprawdzenie w ZUS i US czy dłużnik aktualnie
    pracuje) komornik podejmuje tylko po mojej interwencji. Ostatnio po mojej
    podpowiedzi ustalił, że dłużnik mieszka w innej dzielnicy niż jego rewir i
    przekazał sprawę do właściwego komornika...

    Zastanawiam się co ja mam zrobić, żeby otrzymać kiedyś te pieniądze.
    Sprzedać dług firmie windykacyjnej za 5%?

    Czy skarga na czynności komornika złożona w sądzie, który wydał wyrok coś
    pomoże czy wtedy to komornik w ogóle "obrazi się" i nie będzie zajmował się
    więcej tą sprawą? Macie doświadczenia w tej kwestii?

    btw: czy długi z tytułu alimentów ulegają przedawnieniu? Jeśli tak, to po
    jakim czasie.

    pozdrawiam wszystkich, a w szczególności wierzycieli,
    Jakub