    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 29 Oct 2012 19:12:24 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Skarbówka, dzieci a fikcja doręczenia

    Przewijają się w mediach informacje o aresztowaniu opolanki, która
    najwyraźniej wisiała skarbówce VAT.
    ZAŁÓŻMY, że informacje podawane w mediach są wystarczająco ścisłe
    i nie są stronnicze. (no dobra, chętni powstawiają sobie własne
    emotikony)
    Pomińmy może sprawę dzieci, tudzież rozważania czy z tego powodu
    ma przysługiwać bezkarność. NTG, jest na .pregierz

    Mi idzie o co innego.
    Stały punkt programu, na .prawo, od wielu lat.

    Pytam się po dobroci - dlaczego, czytając np:
    4223,Opolanka__ktorej_policja_w_nocy_odebrala_dzieci
    __Potraktowano.html
    +++
    Kobieta o tym nie wiedziała, bowiem pisma do niej nie dochodziły.
    Sšd twierdzi jednak, że to jej wina, bo powinna poinformować o zmianie
    zamieszkania.
    [...]
    odpowiedziałam, że nie wiem w jakiej sprawie, bo nic do mnie nie
    przychodziło wczeœniej, żadne wezwania na policję[...]
    ---

    Zupełnie abstrahuję od pytania, czy rzeczywiście rzeczona
    osoba miała sprawę *sądową* i czy z tego tytułu istniał jakiś
    obowiązek "informowania sądu", czego tak do końca z tego nie wiadomo.

    Ale mnie intryguje co innego.
    Faftyliard komentarzy.
    Z premierem na czele: "to niedopuszczalne" (no niedopuszczalne,
    żeby takie prawo zatwierdzać, tak chyba wychodzi).
    Kontrole. Opinie.
    "Badanie sprawy" (co chciałbym zaakcentować - wykluczamy
    w ten sposób "przeoczenie")
    Redaktorzy, prawnicy, forumowicze wszelacy.

    I teraz mi coś wytłumaczcie proszę, bo nie rozumiem.

    NIE SŁYCHAĆ, aby nagłaśniana była sprawa "fikcji doręczenia".

    Że to jest problem. Bo nie tylko można iść siedzieć, ale również
    mieć ściągnięte bez uzasadnienia pieniądze, przez "wierzyciela"
    z Bahamów albo innej Nigerii.
    I odwoływać się, po egzekucji, ze skutkiem pisania na Berdyczów.

    Dlaczego?

    Zwyczajnie nie wierzę, że te wszystkie artykuły, komentarze
    i wyjaśnienia (z rządowymi włącznie) piszą zupełni lamerzy,
    ćwoki "wiem że nie wiem to coś napiszę" (no, tak jak ja
    w tym poście, skoro nie wiem czemu nie piszą ;)) tudzież ludzie
    "którym kazano".

    A przecież oczywiste jest, że jakby nie ta (wielokroć poruszana
    na .prawo) sprawa, to przynajmniej takiej linii obrony nie
    dałoby się podnosić.

    Pism nie dało się dostarczyć. Nijak.
    "Adresata nie ma, doręczono".
    Znaleźć sprawczynię wykroczenia - dało się.
    W to, że jakoś *szczególnie* się nie ukrywała, raczej wierzę.

    Co jest powodem, że ten "drobiazg" jest przemilczany?

    pzdr, Gotfryd