  • 61. Data: 2011-06-06 06:27:07
    Temat: Re: Skanowanie DO przez bank.
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.06.2011 21:56, Sebastian Biały pisze:
    > W chwili okazania. 2 minuty poźniej niekoniecznie.

    Znaczy się, kto inny dostanie DO o tym samym numerze? Bo to, że Kowalski
    może 2 minuty później dostać kolejny DO o innym numerze, nie zmienia
    faktu, że ZTCW to ten numer już jest ,,spalony'' i będzie zawsze
    przypisany do Kowalskiego.

    > Czy jest mozliwe ze okazujący dowód osobisty *nie* jest osobą z dowodu?

    Oczywiście.

    > Chcesz powiedzieć że dowody osobiste są aż tak gowniane że nie można
    > tego sprawdzić w sposób rozsądnie pewny?

    A co, na podstawie samego zdjęcia masz 100% pewności?

    > Jego numer jest numerem kawalka plastiku. Kowalski będzie mial takich
    > numerów w ciągu życia od 0 do tysiąca.

    No i bardzo dobrze. I będzie je miał Kowalski i będą one przypisane do
    Kowalskiego. Przecież nie chodzi o to, że Kowalski-DO to relacja 1:1.
    Owszem, 1:n, ale uzyskanie kolejnego DO nie zrywa połączenia Kowalskiego
    z poprzednimi dowodami.

    > Wobec tego dowody są zbędne.

    Nie istnieją na tym świecie 100% skuteczne rozwiązania żadnego z problemów.
    Co nie znaczy, że należy wszystko zlikwidować (choć pewien Donald w
    ramach realizacji tzw. planu Kononowicza do tego dąży) i siąść i płakać.

    > Zakładając że nie da się za pomoca tego
    > kawałka poliwęglanu z *pewnością* zidentyfikować osobę postuluje o
    > hurtowe zmielenie ich ku uciesze przetworni plastiku ponieważ nie niosą
    > z sobą żadnej wartości. Istota DO ma tylko dwa stany - identyfikacja z
    > bardzo wysoką pewnością,

    No właśnie. bardzo wysoką. Byłaby wyższa, gdyby nie pewne kręgi
    protestujące przeciwko danym biometrycznym w DO oraz zaporowości
    technologicznej (coraz mniejszej).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 62. Data: 2011-06-06 07:06:17
    Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Wymagałoby utrwalania zdjęciem z kamery każdego klienta dokonującego
    identyfikacji DO przy kontuarze.
    Inaczej jest słowo pracownika "wyglądał jak na zdjęciu".
    Coś jak bankowa olewka "skoro operacja z PIN, to klient wykonał".
    Pracownikom banków wierzę tak samo (albo i mniej, nie raz byłem oszukany i
    okłamany), jak pracownikom kiosków Ruchu.

    -----

  • 63. Data: 2011-06-06 08:00:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.06.2011 22:06, Liwiusz pisze:
    > Oczywiście, że nie masz racji. Numer może być dowodem na to, że nie był
    > to aktualnie posiadany przez Kowalskiego dowód, ponieważ:
    [...]
    > - Kowalski już nie posiadał dowodu o takim numerze (kradzież).

    No to nie w 100%, bo co jeśli Kowalski zgłasza kradzież DO, potem sam
    bierze kredyt i następnie twierdzi, że to złodziej wziął?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 64. Data: 2011-06-06 08:08:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > [...]
    >
    > No to nie w 100%, bo co jeśli Kowalski zgłasza kradzież DO, potem sam
    > bierze kredyt i następnie twierdzi, że to złodziej wziął?

    To też dobrze, wówczas na podstawie podpisu określa się, że to jednak
    Kowalski się podpisał i bank ma dowód, że Kowalski mataczył.

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2011-06-06 08:17:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.06.2011 22:02, Sebastian Biały pisze:
    > Niestety z powodu debilizmu urzędników je rozdających nie da się go w
    > ten sposób użyć.

    Możesz rozwinąć tę myśl?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 66. Data: 2011-06-06 08:50:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Czyli nie ma nic wspólnego bezpośrenio z daną osobą bo jutro może być
    > kompletnie inny.

    > Rownie dobrze mogą sobie wstawić dzialanie /dev/random.
    >
    > Zadziwiaijące jest że nie ufają wlasnym pracownikom że ten dokument jest
    > prawidłowy w *momencie* okazania.

    Może być to wewnętrzna kontrola, np, że dowód był przedstawiony, a numer
    jest potrzebny, by sprawdzić, czy dowód nie został użyty przez osobę
    nieuprawnioną (np został skradziony komuś wcześniej). Czy jest to
    skuteczne zabezpieczenie, nie wiem...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 67. Data: 2011-06-06 09:05:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Akurat "ten dowód jest kradzony" czasem się by przydało.

    Akurat taka informacja w banku jest dostępna....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 68. Data: 2011-06-06 09:49:04
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 05 Jun 2011 12:25:22 -0500, witek napisał(a):

    > Równie dobrze w to miejsce można podstawić numer poszportu lub innego
    > dokumentu służącego do identyfikacji.

    A jaki inny dokument oprócz DO i paszportu jest dokumentem tożsamości?
    heheh - w przypadku cudzoziemca będzie to karta stałego pobytu.

  • 69. Data: 2011-06-06 11:07:32
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 05 Jun 2011 22:12:16 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Mysle i nijak mi nie wychodzi że spisanie numeru dowodu jakoś przekona
    > sąd że był on bardziej autentyczny.

    "Wysoki sadzie, jestem absolutnie pewien, ze ten dowod ktory klient
    przedstawil mi poltora roku temu, byl absolutnie autentyczny, i mimo ze
    zdjecie bylo o 10 at starsze to na pewno przedstawialo klient".
    To nie wazne ze minelo poltora roku, ze tamtego dnia mialem dziesiatki
    innych klientow. jestem absolutnie pewien"

    No.. brzmi to super wiarygodnie, nieprawda? I absolutnie nie do podwazenia..

    --
    Mark

  • 70. Data: 2011-06-06 11:36:12
    Od: JD <j...@g...com>

    > "witek" isg4vv$gmn$...@i...gazeta.pl

    > Jakby jakaś gruba pytała -- odpowiedziałbym, że mam łóżko na jedną osobę,
    > a gdyby jakaś atrakcyjna -- mógłbym odpowiedzieć, że łóżko mam wprawdzie
    > dość szerokie, ale aby się do niego dostać, trzeba solidnie posprzątać. ;)

    W tym łóżku.

    JD