  • 231. Data: 2017-01-30 12:27:10
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > I to co powyżej napisałeś wskazuje, ze prawo jest pojebane - inaczej
    > określić się tego nie da.

    Miliony egzekucji i jest ok.
    ---
    Dla kogo ?

  • 232. Data: 2017-01-30 13:30:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > I mamy tak samo jak w samochodzie :-)

    Nie tak samo, bo nie ma "rejestru właścicieli ruchomości", nawet CEPIK
    posiada dużo nieaktualnych danych.
    ---
    Ale, że CEPIK nie jest rejestrem właścicieli samochodów bo ma za dużo
    nieaktualnych danych ?

  • 233. Data: 2017-01-30 13:34:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Czyli dokładnie jak z dowodem rejestracyjnym. Niczym się te sytuacje nie
    > różnią.

    Różnią, bo po sprzedaży nieruchomości nowy wpis w KW pojawi się na
    pewno, a w przypadku sprzedaży samochodu nowy wpis w rejestrze może nie
    pojawić się nigdy. Dlatego w tym drugim przypadku wymagana jest
    aktywność właściciela, aby wstrzymać egzekucję, ponieważ wpisy w CEPIK,
    w przeciwieństwie do wpisów w KW (art. 3 ustawy o księgach wieczystych i
    hipotece), nie mają domniemania zgodności ze stanem faktycznym.
    ---
    Jakby nie było takiego domniemania to by nie wysyłano na podstawie tego
    rejestru żądań wskazania kierującego i nie kierowano do sądu spraw na
    podstawie odmowy itp

  • 234. Data: 2017-01-30 13:50:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    A wyciąłeś to, co nie pasowało. Nieruchomość zajmuje się przez wpis do
    KW. Jaki to ma związek z zajęciem ruchomości, którą zajmuje się z uwagi
    na fakt jej władania przez dłużnika? Przepis wręcz explicite stanowi, że
    brak własności nie jest przeszkodą do zajęcia ruchomości i jest to
    szczegółowo uzasadnione w komentarzach (jest tak dlatego, aby dłużnik
    nie blokował egzekucji twierdząc, że rzeczy nie należą do niego).
    ---
    Nie no, winne jest obowiązujące prawo, że można okradać właścicieli, a nie
    uzasadnienie. Bo chyba każdy rozumie, że nawet w komunie celem egzekucji nie
    było okradanie właścicieli.

  • 235. Data: 2017-01-30 13:59:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Kris"

    Ps
    Sam chętnie wynajął bym odpowiednio "twardego" komornika który zajął by auto
    którym włada dłużnik mojej mamy- jej były pracodawca.
    Gość się komornikom w oczy śmieje, fajnym autkiem jeździ, lokal
    gastronomiczny prowadzi. Tylko oczywiście w papierach właścicielem jest inna
    osoba.
    A mama regularnie dostaje pisma "egzekucja bezskuteczna"
    Uważam że słabe prawo mamy żeby skutecznie egzekwować długi.
    ---
    Po co u niego pracowała ?

  • 236. Data: 2017-01-30 14:05:39
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Kris"

    > No widzisz - mogą zajmować, ale dla twojej mamy już im się tyłka ruszyć
    > nie chce:P

    To nie tak. Nie kazdy chce w mediach zaistneić bo biednej dziewczynie auto
    zabrał tylko dlatego ze jej partner nim jeździł.
    Te głosnie medialne przypadki to pewnie ułamek promila wszystkich egzekucji
    a Ty na ich podstawie opinie Sobie wyrabiasz
    ---
    No właśnie, głośne medialnie a Ty na ich podstawie chcesz dowodzić
    słuszności pozostałych egzekucji.

    > przypadkowym ludziom dokuczają. Coś poszło nie tak:P

    Jakieś pojedyncze medialnie głośne przypadki to te "przypadkowym ludziom"
    Mało skuteczne jest tez to ze ruchomości typu telewizor, sprzęt rtv itp nie
    zajmują "fizycznie" tylko najczęściej oklejają i licytacje ogłaszają w domu
    dłuznika.
    Przez to nie ma chetnych\jest mniej chętnych do kupna i egzekwują niższe
    kwoty.
    Licytacje przeprowadzane poza lokalem dłużnika zawsze cieszą się większą
    popularnością i ceny wyższe wtedy bywają.
    ---
    I powiadamiają właścicieli ? Czy domniemują z d..y, że to wszystko dłużnika
    jest ?

  • 237. Data: 2017-01-30 14:09:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Kris"

    > Jak widać po sprawie twojej matki nie jest toi takie oczywiste, że
    > "muszą zająć". Tu musieli, a u niej nie muszą. Kto wciska kit?

    I to jest problem ze przez jeden medialny ciągnik osoby takie jak moja Mama
    mają kłopoty w odzyskaniu swojej kasy
    ---
    Może nie należało tam pracować.

  • 238. Data: 2017-01-30 14:11:41
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    A jednak jak Krisa matka chce odzyskać dług, to ten sam komornik, co
    wcześniej musiał zając samolot nie może zająć garnka z lokalu
    gastronomicznego, który dłużnik prowadzi. Gdzie ktoś kogoś oszukuje?
    ---

  • 239. Data: 2017-01-30 14:20:14
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    ..
    Zresztą Liwiusz, co właśnie taką wykładnie głosił dziwnie zamilkł, jak
    doszło do pytania, że skoro komornik musi, to czemu ci konkretni od
    matki Krisa najwyraźniej nie muszą.
    ---
    Bo na tym nie zarobi

  • 240. Data: 2017-01-30 14:42:22
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > na pamiec, caly adres dokladnie ? Pesel, nr dowodu ?

    Ma wskazać czyje jest, skoro twierdzi, że czyjeś jest.
    ---
    Jest taki przepis czy jakaś ideologia powinności wiedzenia wszystkiego bo
    inaczej lanie ?