  • Data: 2004-07-10 15:14:56
    Temat: Samochod w zastawie u komornika. Ciezki przypadek jelenia
    Od: Paweł Politowicz <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam taki prolem, a w zasadzie to nie ja, no ale to nie zmienia postaci
    rzeczy. Problem jest nastepujacy. Moj kolega X kupil samochod od pana
    CH. Niestety moj kolega jest naiwny jak dziecko i dal mu sie otumanic, i:
    - zaplacil za niego 30 tys.
    - umowe podpisal na 7 tys.
    Ale to jeszcze nic, to by bylo jescze OK. Prawdziwy problem dopiero
    teraz. Samochod jest zablokowany przez komornika, ktory mial sprawe do
    pana CH (zadluzonego przedsiebiorcy). Co prawda pan CH ulozyl sie z
    dluznikami i postepowania dalej nie bedzie, jednak komornik nie zwolni
    na razie zastawu bo pan CH ma do zaplacenia komornikowi kilka tys.
    kosztow postepowania komorniczego. Sytuacja jest o tyle niewygodna, ze
    nie bedac strona w sprawie kolega X w zasadzie nie ma dostepu do zrodel
    informacji (sad, komornik).
    Znajac uczciwosc pana CH domyslam sie dalszego biegu sprawy. Pan CH
    tego nie zaplaci, a gdy przyjdzie termin bedzie taki mily, ze zadzwoni
    do kolegi X i mu powie, ze albo zaplaci to za niego, albo samochod
    zostanie zlicytoway a on zwroci to co na umowie (7 tys). Postawie na to
    dwie pary skarpetek i wrotki zony, ze taka wlasnie ten CH ma koncepcje.
    Jako kolega X staram sie mu pomoc znalezc anty-koncepcje.

    W zwiazku z kilka pytan:
    1) Czy komornik wogule ma prawo trzymac ten samochod. Bo,postepowanie o
    dlug CH wobec wierzycieli, a postepowanie o koszty pracy komornika to
    dwa osobne postepowania, i w celu prowadzenia drugiego komornik musi
    chyba zwolnic i ponownie zajac jakas ruchmosc, a w tym przypadku
    samochod, a w miedzyczasie zmienil sie przeciez jego wlasciciel. Jesli
    to prawda to jak X moze to wyegzekwowac?

    2) No wlasnie, kwestia wlasnosci. Nie jestem pewien jako, ze samochod
    zostal sprzedany bedac w zastawie u komornika.

    3) Moze jakies pomysly, jak rozwiazac taka sytuacje. Mi tylko przyszlo
    do glowy aby na czas kiedy komornik bedzie chcial sie dobrac do
    samochodu po prostu go schowac i palic glupa. Niech bierze cos innego od
    CH. I oczywicie sprac CH solidnie po gebie.

    Wdzieczny za kazda pomoc,
    pozdr, PabLo