  • 1. Data: 2007-04-04 14:25:16
    Temat: Samochód - różnice między nr nadwozia w dowodzie rej. a samochodem - wada prawna?
    Od: j_d <j...@r...o2.pl>

    Cześć!

    Nieopatrznie kupiłem używany samochód, którego nr nadwozia nie zgadza
    się z tym z dowodu rejestracyjnego. Wiem, że to mój błąd - trzeba było
    dokładnie sprawdzić, widziały gały..., itd.

    Chciałbym spytać, czy taka różnica podpada pod "wadę prawną", którą może
    być obciążony samochód? W umowie jeden z paragrafów brzmi: "Sprzedający
    oświadcza, że przedmiot sprzedaży jest wolny od wad prawnych". Czy można
    to pod to zakwalifikować?

    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2007-04-04 15:03:39
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu j_d porozsypywal nastepujace haczki:
    > Nieopatrznie kupiłem używany samochód, którego nr nadwozia nie zgadza
    > się z tym z dowodu rejestracyjnego. Wiem, że to mój błąd - trzeba było
    > dokładnie sprawdzić, widziały gały..., itd.
    Historia samochodu to...?
    Kolega sprowadzil sobie samochod z niemiec. Podczas rejestracji w Polsce
    pani w WK zle wpisala nr nadwozia, dopiero podczas kolejnego przegladu
    diagnosta sie dopatrzyl ze cos jest nie tak. Kolega poszedl do WK z
    dowodem rej. i z dokumentami z niemiec, wyjasnil co jest i sprawa
    zostala zalatwiona pozytywnie - z tego co pamietam, dostal chyba nowy dowod.
    Moze u Ciebie tez sie da tak zalatwic? To jest mala roznica (typu jedna
    literka), ktora mogla powstac wlasnie podczas wystawiania dowodu
    rejestracyjnego czy tez duza roznica (typu polowa znakow jest inna)
    wynikajaca z ewidentnego przekretu?
    Pomine fakt w jaki sposob udowodnisz poprzedniemu wlascicielowi ze
    sprzedal Ci samochod z z tym wlasnie numerem nadwozia - on zawsze moze
    sie wyprzec, mowiac ze jak Ci sprzedawal pojazd to wszystko sie zgadzalo
    a Ty cos kombinujesz.
    --
    badzio