  • 71. Data: 2019-06-23 20:17:50
    Temat: Re: Sąd w Piasecznie uniewinnił Piotra Najsztuba
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.06.2019 o 18:00, cef pisze:

    > Nie wiem skąd oni biorą tych biegłych
    > od wypadków, ale miałem kiedyś raz osobiście styczność z
    > wyliczeniami takiego specjalisty, to po uwzględnieniu ich wyliczeń
    > i ustaleń prędkość mojej starej skody wychodziła ponad 300km/h
    > więc mnie to akurat nie dziwi, że trzeba powoływać coraz to innych.

    Ogólnie opinie większości biegłych są warte tyle co bankierów
    inwestycyjnych. Na dwoje babka wróżyła, ale jak już się pierdolną, to po
    fakcie są w stanie genialnie uzasadnić, dlaczego się jebli;)

    --
    Shrek

  • 72. Data: 2019-06-23 22:42:50
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 22.06.2019 o 21:53, Shrek pisze:

    > Ale rozróżniasz brak uprawnień od braku dokumentu?

    Tam był wiekszy wałek z tymu uprawnieniami.

  • 73. Data: 2019-06-23 23:07:36
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.06.2019 o 22:42, Smok Eustachy pisze:

    > Tam był wiekszy wałek z tymu uprawnieniami.

    tak 8 lat poruszać się bez prawka, miszczostwo:)

    w zamierzchłych czasach lat 90-tych spotykałem Piotra N. na Dworcu
    Centralnym PKP w Warszawie, udawał bezdomnego artystę, malował na
    głównej hali za drobne sumy portrety podróżnych przy ruchomych schodach
    na perony:)

    --
    I love love

  • 74. Data: 2019-06-23 23:30:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.06.2019 o 18:49, J.F. pisze:

    > No wlasnie nie. Burdel prawny.

    Nie żaden burdel, tylko celowe działanie. Kiedyś zatrzymywano dokument,
    bo nie można było w łatwy sposób centralnie tego sprawdzić. Teraz, gdy
    każdy policjant ma dostęp do rejestru posiadanie fizycznie dokumentu ma
    mniejsze znaczenie.

    Osobiście jestem zdania, że zatrzymanie w każdej sytuacji powinno
    następować w drodze wyroku. Bo każdy - również policjant - jest omylny.
    Policjant zmierzy przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h w terenie
    zabudowanym i zatrzyma prawo jazdy. Po kilku miesiącach i opinii
    biegłego sąd stwierdzi, że pomiar był błędny. A kierujący prawa jazdy
    już nie miał i jak to naprawić?

    Jeśli z jakiegoś powodu faktycznie jest niezbędne natychmiastowe
    cofnięcie uprawnień, to mamy postępowania przyspieszone.

  • 75. Data: 2019-06-24 01:25:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Policjanci, jesli dopelnili, to chyba wyslali dokument do starosty.
    >
    > Jesli to prawda, to Najsztub jednak wiedzial, ze ma
    > zatrzymane/odebrane.
    > ... i kazali mu spokojnie czekac na skierowanie na egzamin ?
    > bo 24 pkt prawa jazdy nie cofaly.

    Kluczowe jest czy samo nałapanie >24pktw. skutkuje (z zachowaniem jakiś
    terminów) cofnieciem / zawieszeniem uprawnień, ale jak rozumiem, nie.

    > Cofano PJ dopiero po "niezdaniu egzaminu".
    >
    > A okres pomiedzy to bubel prawny - PJ zatrzymane, niby prowadzic nie
    > moze, a uprawnienia posiada ...

    I to jaki ładny. A jak to jest z technicznym dopuszczeniem pojazdu do
    ruchu i brakiem dowodu rejestracyjnego?

    --
    Marcin

  • 76. Data: 2019-06-24 01:30:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli z jakiegoś powodu faktycznie jest niezbędne natychmiastowe
    > cofnięcie uprawnień, to mamy postępowania przyspieszone.

    Ja tam bym był za zatrzymaniem z zawieszeniem uprawnień na miejscu, bo
    są jednak przypadki oczywiste. Ale też do tego całość musiałaby dobrze
    funkcjonowac, żeby ci co bardziej omylni policjanci nie mieli zbyt
    wielu pokus.

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2019-06-24 01:32:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-23, p...@g...com <p...@g...com> wrote:
    > Hazeldean nie zachował
    > poziomu, jakiego można oczekiwać od racjonalnego, kompetentnego
    > rowerzysty, ponieważ jechał mimo, że droga nie była całkowicie wolna -
    > mówiła sędzia w uzasadnieniu."
    >
    > Jechal około 25 km/h na babkę która była już na przejściu i dzwonił zamiast hamować
    a kiedy spanikowana chciała się cofnąć to doszło do kolizji. Morał chcesz zapierdalać
    to się ubezpiecz :-)

    Jak on parł te 25km/h mimo, że ona lazła to jasne, ale czy faktycznie
    tak było?

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2019-06-24 09:28:45
    Od: p...@g...com

    --Jak on parł te 25km/h mimo, że ona lazła to jasne, ale czy faktycznie tak było?

    Hazeldean had come through a green traffic light, and had sounded a loud airhorn
    attached to his Specialized roadbike, as well as shouting, swerving and braking in a
    bid to avoid the pedestrian.

    jak dla mnie to raczej nie hamowal tylko uzyl airzounda, laska sie przestraszyla,
    cofnela no i w nia zapakowal, jezdzic to trzeba umiec a przy agresywnej jezdzie OC to
    mus inaczej mozna pojsc z torbami

    ps teraz zagadka, ile potrzeba na zatrzymanie roweru jadacego z predkoscia 20 km/h ?

  • 79. Data: 2019-06-24 09:46:10
    Od: p...@g...com

    i odpowiedz (dla 25 km/h)
    https://roweroweporady.pl/cisnienie-w-oponie-a-droga
    -hamowania/

  • 80. Data: 2019-06-24 09:50:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-23 o 19:26, u2 pisze:

    > teraz dla piratów jest jeszcze lepiej, nie trzeba mieć przy sobie prawka
    > podczas kontroli na drodze

    Trzeba.

    --
    Liwiusz