  • 11. Data: 2009-02-26 15:31:55
    Temat: Re: Sad Pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SDD pisze:

    > Ma to znaczenie - gdyz brak skladek na FP = brak zasilku dla bezrobotnych

    Ale on nie może dochodzić tych składek.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 12. Data: 2009-02-26 15:32:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kaktus pisze:

    > To ze nie mam zadnego zasilku do bezrobtnych.

    Ale co to ma do rzeczy? Nie możesz dochodzić tych składek w sądzie
    pracy, bo nie tobie sie one należą. ZUS (o ile pamiętam).

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 13. Data: 2009-02-26 15:34:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    Dobrze że nie jechał z tobą o umowe

    > A znasz to polskie parwo, czy tak sobie piszesz? Bo jest dokąłdnie
    > odwrotnie.

    Nie, dobrze mówi. Nie ma obowiązku zawierania umowy o pracę. trzeba
    tylko myśleć, co sie robi. Wszystko zależy od tego jak sie ukształtuje
    umowę.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 14. Data: 2009-02-26 15:46:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie, dobrze mówi. Nie ma obowiązku zawierania umowy o pracę. trzeba tylko
    > myśleć, co sie robi. Wszystko zależy od tego jak sie ukształtuje umowę.

    Moim zdaniem jest odwrotnie. Jeśli zawieramy umowę na określonych w ustawie
    zasadach, to jest obowiązek zawarcia jej jako umowy o pracę :-) Ale
    generalnie na jedno chyba wychodzi.

  • 15. Data: 2009-02-26 16:01:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:go68mn$ndh$1@inews.gazeta.pl kaktus <a...@g...pl>
    pisze:

    > Szukam kogos kto pomogl by mi napisac pozew do sadu pracy ( odplatnie ).
    > Chodzi o to aby sad uznal umowe zlecenie za umowe o prace, i pozniej
    > pracodawca zaplacil mi za zalegly urlop ktory mi sie nalezal i
    > inne skladki ktorych pewnie nie odprowadzal.
    Doradzam najpierw wizytę w PIP.
    Na sąd pracy masz czas.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2009-02-26 16:02:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    Załóżmy że chcę by X cos dla mnie zrobił.

    mogę ukształtować umowę, w ramach której uzyskam ten efekt, tak że
    będzie to umowa o pracę, choćbym nazwał ją niewolnictwem :), ale mogę ją
    ukształtować jako jakąś umowe cywilno-prawną. wybór należy do mnie i
    drugiej strony.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 17. Data: 2009-02-26 16:07:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > to umowa o pracę, choćbym nazwał ją niewolnictwem :), ale mogę ją
    > ukształtować jako jakąś umowe cywilno-prawną. wybór należy do mnie i

    No nie zawsze tak jest. Spróbuj tak ukształtować umowę z barmanem w lokalu.
    Albo nie dasz mu określonych godzin pracy, a on postanowi sprzedawać piwo
    pomiędzy 4 a 6 rano). Albo nie wskażesz miejsca wykonywania zlecenia, a on
    weźmie dwa piwa i pójdzie je sprzedawać w miasto. No i co z
    odpowiedzialnością materialną? Tak więc oczywiście są sytuacje, gdy się da
    tak zrobić, jak sugerujesz, ale nie zawsze tak jest. Przy czym często wiele
    zależy od woli obydwu stron oczywiście, ale jak później pracownik zmieni
    zdanie (jak w wypadku tego wątku) to pracodawca często się może mocno
    zdziwić, bo to nie dość, że wykroczenie, to czasem może się załapać na
    218-219 kk. Znam takie przypadki.

  • 18. Data: 2009-02-26 16:09:38
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > Ale co to ma do rzeczy? Nie możesz dochodzić tych składek w sądzie pracy,
    > bo nie tobie sie one należą. ZUS (o ile pamiętam).

    I wlasnie o to mi chodzi - zeby je zaplacil tak jak powinny byc zaplacone. I
    w razie zwolnienia mnie abym miala zasilek do bezrobotnych.

  • 19. Data: 2009-02-26 16:35:55
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "kaktus" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Szukam kogos kto pomogl by mi napisac pozew do sadu pracy (
    > odplatnie ). Chodzi o to aby sad uznal umowe zlecenie za umowe o prace...

    Jak się mozna było spodziewać wspólnik w oszustwie wykiwał teraz ciebie i
    przypomniałaś sobie o prawie pracy? :)

    --
    andreas

  • 20. Data: 2009-02-26 16:57:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > No nie zawsze tak jest. Spróbuj tak ukształtować umowę z barmanem w
    > lokalu. Albo nie dasz mu określonych godzin pracy, a on postanowi
    > sprzedawać piwo pomiędzy 4 a 6 rano).

    To bardzo proste, albowiem stałe godziny pracy o niczym nie świadczą.
    Wystarczy że wskaże mu godziny i dodam wzmiankę że nie musi świadczyć
    pracy osobiście. Tzn. że może przysłać zastępcę o określonych
    umiejętnościach. I już nie będzie umowy o prace. Brak osobistego
    obowiązku świadczenia pracy wyklucza umowe o prace.

    Naprawdę wystarczy odrobinę myśleć i wiedzieć jakie cechę ma stosunek
    pracy. Wykluczałam z umowy jedną cechę [dla pewności 2 ;)] i żaden sąd
    nie podskoczy :)

    > No i co z odpowiedzialnością materialną?

    Jak to co? Twierdzisz że nie można się umówić z kimś na przechowanie ? W
    sumie można to nawet lepiej zrobić - dla mnie - niż w ramach stosunku pracy.

    > Znam takie przypadki.

    A ja znam przypadki, gdzie pracodawca zatrudniając 20 pracowników nigdy
    na oczy kodeksu pracy nie widział i żyje :) Co prawda przed sądem pracy
    w razie czego przegrywa, ale co tam.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars