  • Data: 2010-04-03 10:35:36
    Temat: SPAM
    Od: miodu <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Taki ciekawy przypadek.

    Jest pewna linia lotnicza z serii tanich. Co jakiś czas dostaję od
    nich na moją skrzynkę mailową tzw "ofertę promocyjną", czy inny
    reklamowy badziew, na otrzymywanie którego wyraziłem zgodę przy
    rejestracji.

    Nie korzystam z tego przewoźnika często, ale jakiś czas temu tak się
    złożyło, że nie miałem innego wyboru. Zatem wesoło wchodzę na ich
    stronę, loguję się i... lipa, nazwa użytkownika albo hasło jest
    nieprawidłowe. Starość nie radość, pamięć bywa zawodna, korzystam więc
    z opcji przypomnienia hasła, wpisując adres email na który kilka dni
    wcześniej otrzymałem ofertę promocyjną. I tu psikus - informacja, że
    taki adres nie figuruje w bazie danych.

    Pewno bym to olał, ale wysłałem zapytanie o wyjaśnienie tej kwestii do
    działu reklamacji, na odpowiedź (która nie była pomocna w żadnym
    wypadku) czekałem na tyle długo że cena biletu zdążyła skoczyć do
    góry. To mi się nie spodobało kompletnie.

    Pytanie zatem - skoro nie mogę się zalogować, bo wg informacji na
    stronie, podany adres nie figuruje w bazie danych, jednocześnie
    otrzymuję od firmy "ofertę", która wg mnie w tym przypadku jest już
    spamem (wyraziłem zgodę, ale mój email już nie figuruje w bazie
    danych, więc umowa nieważna), czy teoretycznie mogę ich za to pozwać,
    i jakie byłyby w tym przypadku szanse na wygraną?