  • 1. Data: 2006-03-27 22:31:13
    Temat: Rzecznik Praw Oywatelskich o Obywatelskim nieposluszenstwie.
    Od: CC <o...@i...pl>

    Praktyczne przejawy Obywatelskiego Nieposluszenstwa w dzisiejszej
    Polsce to:
    - odmowa udzialu w wyborach
    - odmowa placenia skladek ZUS
    - odmowa placenia abonamentu RTV
    - uzywanie pirackich programow komputerowych
    - uzywanie pirackich nagran muzycznych i filmowych
    Wiekszosc tych zachowan jest czyniona jakby "naturalnie" i nie jest
    identyfikowana przez samych sprawcow ze zjawiskiem "Obywatelskiego
    Nieposluszenstwa"
    Warto zapoznac sie z tekstem aktualnego Rzecznika Praw Obywatelskich
    nt. Obywatelskiego Nieposluszenstwa - popwstal on w czasie gdy nie byl
    on jeszcze Rzecznikiem.
    Osoby ktore podejmuja tego typu akcje w przypadku spraw sadowych maja
    pelne prawo powolywac sie na ta naturalna metode sprzeciwu obywatela
    wobec niesprawiedliwego i niemoralnego prawa.
    http://www.kochanowski.pl/pub_lepper.html

    ### Obywatele musza zalozyc wladzy kaganiec
    i trzymac ja na smyczy ###

    CC

    "Obywatelskie nieposluszenstwo".

    http://obnie.w.interia.pl

  • 2. Data: 2006-03-28 09:01:52
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Uzytkownik "CC" <o...@i...pl> napisal w wiadomosci
    > - uzywanie pirackich programow komputerowych
    > - uzywanie pirackich nagran muzycznych i filmowych

    Swietny pomysl :>
    W ramach nieposluszenstwa obywatelskiego nie zaplace pensji pracownikom :>
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-03-28 13:46:17
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Jezeli powiesz mi, gdzie jest mowa o tym, ze wolno:

    > - odmowa placenia skladek ZUS

    krasc,

    > - odmowa placenia abonamentu RTV

    krasc,

    > - uzywanie pirackich programow komputerowych

    krasc,

    > - uzywanie pirackich nagran muzycznych i filmowych

    krasc...

    i w jaki sposob jest to naturalne, to Cie ozloce. Co do odmowy udzialu w
    wyborach - w pelni Cie rozumiem. Podobnie jak w przypadku zakazu
    przechodzenia przez jezdnie w miejscu nieoznakowanym (w sytuacji, gdy np nie
    ma w zasiegu wzroku jadacego samochodu) albo w sytuacji, gdy "olewam"
    regulamin uzytkowania Internetu i udostepniam lacze koledze z mieszkania
    obok, swiadomie lamiac niesprawiedliwy wg mnie punkt regulaminu ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2006-03-28 18:21:12
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    > i w jaki sposob jest to naturalne,

    Chcesz wmówić, że kradzież nie jest czymś naturalnym? To w jaki sposób
    istnieje od początku człowieka?

  • 5. Data: 2006-03-28 19:29:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "CC" <o...@i...pl> napisal w wiadomosci
    > Praktyczne przejawy Obywatelskiego Nieposluszenstwa w dzisiejszej
    > Polsce to:
    > - odmowa udzialu w wyborach

    Bylaby to prawda gdyby udzial w wyborach byl obowiazkowy. Na szczescie
    (jeszcze?) nie jest. Obywatel glosujacy korzysta ze swego PRAWA a
    nieglosujacy z tego prawa nie korzysta, ot i wszystko.

    > - uzywanie pirackich programow komputerowych
    > - uzywanie pirackich nagran muzycznych i filmowych

    Bzdura kompletna! Przeciez tantiemy nie sa naleznoscia panstwa tylko
    twórców/producentów.

    > Wiekszosc tych zachowan [...] nie jest
    > identyfikowana przez samych sprawcow ze zjawiskiem "Obywatelskiego
    > Nieposluszenstwa"

    I slusznie.

    > Osoby ktore podejmuja tego typu akcje w przypadku spraw sadowych maja
    > pelne prawo powolywac sie na ta naturalna metode sprzeciwu obywatela
    > wobec niesprawiedliwego i niemoralnego prawa.

    W jakimz to celu mialyby sie na cokolwiek powolywac? Obywatelskie
    nieposluszenstwo zaklada ewentualnosc poniesienia konsekwencji swojego
    dzialania/zaniechania. Zreszta jedynym skutkiem takiego "powolywania sie"
    byloby rozbawienie sedziego.

  • 6. Data: 2006-03-28 19:41:19
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Uzytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:e0c2u9$r2u$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Bzdura kompletna! Przeciez tantiemy nie sa naleznoscia panstwa tylko
    > twórców/producentów.

    Pan obecny rzecznik chyba nie zauwazyl, ze zmienil sie ustrój. :>
    pozdrawiam