    From: "Jemiel" <jemiel@_usun_to_o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rozpowszechnianie wizerunku a prawa autorskie.
    Date: Mon, 17 Jan 2005 18:12:31 +0100
    Sender: j...@p...onet.pl@nat.3.pl

    Witam.

    Mam pytanie dotyczące rozpowszechniania wizerunku, myślę że najlepiej będzie
    jeśli opisze sytuację w której się znalazłem. Zajmuje się amatorsko
    fotografią. Chcąc upublicznić jedno ze swoich zdjęć na portalu o tematyce
    fotograficznej (www.plfoto.com) zapytałem o zgodę modelkę która do niego
    pozowała podczas rozmowy przez komunikator sieciowy gadu-gadu (posiadam
    zapis tej rozmowy w postaci pliku tekstowego). Zgodę otrzymałem, lecz nie
    sporządziliśmy w związku z tym żadnej umowy. W chwili obecnej modelka ta
    chce mnie pozwać do sądu, jako, że bezprawnie upubliczniłem jej wizerunek.
    Czy uważacie że może wygrać taka rozprawę, czy też sąd da wiarę zapisowi
    rozmowy jaki posiadampozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.