  • 1. Data: 2003-08-21 08:00:15
    Temat: Rozlozenie grzywny na raty?
    Od: "carter" <c...@o...pl>

    Witam,

    otrzymalem wlasnie wezwanie do uiszczenia w terminie 30 dni grzywny + koszty
    postepowania. Kwota to nieco ponad 3000 PLN. Oczywiscie nie jest to dla mnie
    niespodzianka, ale w obecnych warunkach absolutnie nie jestem stanie jej
    zaplacic. Malo tego, w zasadzie nawet same raty mnie nie urzadzaja, bo
    realistycznie patrzac, moge je zaczac splacac dopiero od 1 stycznia 2004 -
    do tego czasu splace czesc innego dlugu i moze odbije sie od zera.

    Pytanie jest nastepujace: jak napisac prosbe o rozlozenie tej platnosci na
    12 miesiecznych rat od 1 stycznia 2004? Czy moge prosic o dluzszy termin
    splaty? Wyslac na adres kolegium? Jakis wzor? Klopot jest z umotywowaniem
    tej prosby: mam dzialalnosc gospodarcza, ktora delikatnie mowiac nie kwitnie
    obecnie a i m.in. w zwiazku ze sprawa mam potezne dlugi z gatunku tych,
    ktorych nie mozna lekcewazyc. Czy wystarczy prosta uwaga, ze obecnie nie
    jestem w stanie tej naleznosci uregulowac? Mam 1.5 roczne dziecko ( z zona w
    nieformalnej separacji od niedawna), na ktorego utrzymanie zadeklarowalem
    sie lozyc w calosci. Oczywiscie nie chcialbym mieszac do tego malzonki.

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

    Pozdrawiam

    carter

  • 2. Data: 2003-08-21 08:22:54
    Temat: Re: Rozlozenie grzywny na raty?
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik carter <c...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bi1u89$d49$...@n...news.tpi.pl...
    > Witam,
    Czy wystarczy prosta uwaga, ze obecnie nie
    > jestem w stanie tej naleznosci uregulowac?

    nie ,nie wystarczy musi być uzasadniona i poparta dowodami o przełożenie
    terminu płatności i rozłożenie na raty można wnosić jednak przedłożyć wraz z
    uzasadnieniem, oswiadczeniem o stanie majatkowym, obecnymi dochodami i
    innymi zaswiadczeniami o zobowiązaniach ,ktore masz pilniejsze do
    zrealizowania

    Sandra

  • 3. Data: 2003-08-21 20:33:40
    Od: "avancer" <a...@w...pl>

    Użytkownik "carter" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieformalnej separacji od niedawna), na ktorego utrzymanie zadeklarowalem
    > sie lozyc w calosci. Oczywiscie nie chcialbym mieszac do tego malzonki.

    Kodeks wykroczen:

    "Art. 25. § 1. Jeżeli egzekucja grzywny w kwocie przekraczającej 500 złotych
    okaże się bezskuteczna, można po wyrażeniu zgody przez ukaranego zamienić
    grzywnę na pracę społecznie użyteczną, określając jej rodzaj i czas trwania.
    Praca społecznie użyteczna trwa najkrócej tydzień, najdłużej 2 miesiące.
    Przepisy art. 20 § 2 i art. 21 § 1 stosuje się odpowiednio.

    § 2. Jeżeli ukarany w warunkach określonych w § 1 nie wyrazi zgody na
    podjęcie pracy społecznie użytecznej albo mimo wyrażenia zgody jej nie
    wykonuje, można orzec zastępczą karę aresztu, przyjmując jeden dzień aresztu
    za równoważny grzywnie od 20 do 150 złotych; kara zastępcza nie może
    przekroczyć 30 dni aresztu.

    § 3. Grzywnę nie podlegającą zamianie na zastępczą karę aresztu w myśl § 2
    można w szczególnie uzasadnionych wypadkach umorzyć.

    Art. 26. Nie można wymierzyć kary aresztu lub zastępczej kary aresztu,
    jeżeli warunki osobiste sprawcy uniemożliwiają odbycie tej kary.

    Art. 27. § 1. Od zastępczej kary aresztu sprawca może być uwolniony w każdym
    czasie przez wpłacenie kwoty pieniężnej przypadającej jeszcze do uiszczenia.

    § 2. Jeżeli grzywna została uiszczona w części, karę zastępczą zmniejsza się
    w sposób odpowiadający stosunkowi kwoty zapłaconej do wysokości grzywny."

    Nie jestem pewny, czy k.w. taka mozliwosc przywiduje. Raczej nie, tzn.
    grzywne nalezy uiscic jednorazowo i w calosci, by uniknac powyzszych
    skutkow. Kodeks karny opuszcza rozlozenie grzywny na raty na 1 rok lub 3
    lata (wyjatkowo), ale przepisu, ktory upowaznialby do posilkowego stosowania
    w sprawach o wykroczenia kodeksu karnego wykonawczego nie znalazlem.

    Pisac mozna, ale ... (patrz wyzej). Forma nie ma znaczenia. Prosba
    (dokladnie okreslona) i jej uzasadnienie oraz zalaczniki, czyli dokumentu
    potwierdzajace okolicznosci wskazane w uzasadnieniu. Goloslowne deklaracje
    nt. lozenia w calosci na utrzymnaie dziecka, jak tez nieformalnej separacji
    jako nieudokumentowane nie bede mialy znaczenie (w kazdym razie -
    wiodacego). Powtarzam jednak, wg mojej wiedzy k.w. nie dopuszcza mozliwosci
    rozlozenia grzywny na raty.

    Pozdrawiam. Mam nadzieje, ze sie myle.

  • 4. Data: 2003-08-24 16:48:35
    Od: "AHS" <a...@g...pl>

> [...]
    > jako nieudokumentowane nie bede mialy znaczenie (w kazdym razie -
    > wiodacego). Powtarzam jednak, wg mojej wiedzy k.w. nie dopuszcza

    Dzieki. Coz, nie jest to okolicznosc pomyslna, trzeba bedzie skads znalezc
    te pieniadze. Generalnie wydaje mi sie to byc pozbawione sensu, jako kara
    ktora przez swoj finansowy charakter uderza nie tylko w sprawce ale i jego
    rodzine (kwota tego typu nie jest w Polsce czyms co przecietny czlowiek moze
    zaplacic ot tak).

    Daruje sobie chyba pisanie, bo w koncu moge nie dostac odpowiedzi na czas, a
    nie wiem, czy samo pismo wstrzymuje termin zaplaty - watpie :-(.

    Pozdrawiam

    C.

  • 5. Data: 2003-08-24 18:48:53
    Od: "avancer" <a...@w...pl>