  • 11. Data: 2003-03-03 13:38:34
    Temat: Re: Rozliczanie sie z zachdnim kontrahentem
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    pix <p...@w...pl> napisał(a):

    > ?
    > mi
    > produkt
    >
    > Twoje rozumowanie opiera się na tzw. zdrowym rozsądku.
    > Tymczasem przepisy podatkowe mają z nim niewiele wspólnego i pewne
    > pojęcia definiują zupełnie inaczej.
    > Ogólna definicja eksportu usług w ustawie o VAT wygląda tak, art.4:
    > "Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    > 6) eksporcie usług - rozumie się przez to usługi wykonywane przez
    > podatnika poza państwową granicą RP"
    >
    > Inaczej mówiąc, aby usługa była eksportowana musi być wykonana poza
> [...]

    To rozumiem ze jak ktos produkuje np. meble w Polsce i sprzedaje je za
    granice to juz nie jest exporterem bo wykonal usluge na terenie Polski ???
    Bez sensu.

    Poza tym nawet jesli uznac zasade ktora przytoczyles - to u mnie jest to
    inaczej bowiem maszyny, i lacza internetowe sa umieszczone i uruchamiane na
    terenie Fransji - ja natomiast posrednicze w sprzedazy kasujac za to
    pieniadze i pozniej rozliczajac sie z francuska firma.

    To tez nie jestem exporterem ? przeciez w takim przypadku usluga jest
    wykonywana dokladnie zagranica - czy tez nie ?????

    Pozdrawiam,
    Alerter

  • 12. Data: 2003-03-03 15:26:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 3 Mar 2003 13:38:03 +0000 (UTC), " "
    <a...@N...gazeta.pl> zakodował:
    >To rozumiem ze jak ktos produkuje np. meble w Polsce i sprzedaje je za
    >granice to juz nie jest exporterem bo wykonal usluge na terenie Polski ???
    >Bez sensu.

    Jest eksporterem - wyeksportował meble, nie usługę. Gdyby natomiast
    jakiś niemiec przywiózł do Polski swoje meble celem odnowienia i ta
    sama firma mu je odnawia, a on zabiera je do Niemiec to nie ma
    eksportu usługi. Za to jeżeli pracownik polskiej firmy pojedzie
    odnowić te meble do Niemiec, to jest eksport usług.

    >To tez nie jestem exporterem ? przeciez w takim przypadku usluga jest
    >wykonywana dokladnie zagranica - czy tez nie ?????

    Ale Twoją usługą jest w tym momencie pośrednictwo - gdzie je
    wykonujesz? Co masz na fakturach, ktore dostajesz?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2003-03-03 15:34:34
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > To rozumiem ze jak ktos produkuje np. meble w Polsce i sprzedaje je za
    > granice to juz nie jest exporterem bo wykonal usluge na terenie Polski ???
    > Bez sensu.

    Oczywiście, że to bez sensu bo źle rozumiesz ;-)
    Jeśli ktoś produkuje w Polsce meble i je sprzedaje na zewnątrz, to jest
    to najzwyklejszy eksport _towarów_ znajdujący potwierdzenie
    w dokumentach celnych.

    > Poza tym nawet jesli uznac zasade ktora przytoczyles -

    co jest obowiązkiem wszystkich podatników...

> [...]
    >
    > To tez nie jestem exporterem ? przeciez w takim przypadku usluga jest
    > wykonywana dokladnie zagranica - czy tez nie ?????

    To faktycznie sprawa nieco skomplikowana.
    Kiedyś czytałem, że w przypadku usług internetowych za miejsce wykonania
    usługi uznaje się siedzibę usługodawcy, a nie lokalizację serwera.
    Niestety nie pamiętam już gdzie to było napisane - tak na 60% to chyba
    w jakimś rządowym uzasadnieniu do którejś z ustaw.
    Jeśli to prawda, to biorąc pod uwagę fakt, że rządowe uzasadnienia nie są
    na szczęście źródłem obowiązującego prawa może jest jeszcze jakaś szansa.
    Ostatecznego rozstrzygnięcia nie podejmuję się przedstawiać ;-)

    BTW - jest jeszcze ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    z tym że trudno mi stwierdzić jak się mają jej zapisy do kwestii prawa
    podatkowego ze względu na jego "autonomię".

    pozd.Pix

  • 14. Data: 2003-03-03 22:57:20
    Od: "yaphoto" <y...@N...gazeta.pl>

    Wrzuc zapytanie 'eksport uslug' w archiwum tej grupy na Googlach. Naprawde
    jest cala masa informacji. O Vat, sposobach fakturowania itd.

    y.