    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozliczanie sie z zachdnim kontrahentem
    Date: Mon, 3 Mar 2003 16:34:34 +0100

    > To rozumiem ze jak ktos produkuje np. meble w Polsce i sprzedaje je za
    > granice to juz nie jest exporterem bo wykonal usluge na terenie Polski ???
    > Bez sensu.

    Oczywiście, że to bez sensu bo źle rozumiesz ;-)
    Jeśli ktoś produkuje w Polsce meble i je sprzedaje na zewnątrz, to jest
    to najzwyklejszy eksport _towarów_ znajdujący potwierdzenie
    w dokumentach celnych.

    > Poza tym nawet jesli uznac zasade ktora przytoczyles -

    co jest obowiązkiem wszystkich podatników...

    > to u mnie jest to
    > inaczej bowiem maszyny, i lacza internetowe sa umieszczone i uruchamiane
    na
    > terenie Fransji - ja natomiast posrednicze w sprzedazy kasujac za to
    > pieniadze i pozniej rozliczajac sie z francuska firma.
    >
    > To tez nie jestem exporterem ? przeciez w takim przypadku usluga jest
    > wykonywana dokladnie zagranica - czy tez nie ?????

    To faktycznie sprawa nieco skomplikowana.
    Kiedyś czytałem, że w przypadku usług internetowych za miejsce wykonania
    usługi uznaje się siedzibę usługodawcy, a nie lokalizację serwera.
    Niestety nie pamiętam już gdzie to było napisane - tak na 60% to chyba
    w jakimś rządowym uzasadnieniu do którejś z ustaw.
    Jeśli to prawda, to biorąc pod uwagę fakt, że rządowe uzasadnienia nie są
    na szczęście źródłem obowiązującego prawa może jest jeszcze jakaś szansa.
    Ostatecznego rozstrzygnięcia nie podejmuję się przedstawiać ;-)

    BTW - jest jeszcze ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    z tym że trudno mi stwierdzić jak się mają jej zapisy do kwestii prawa
    podatkowego ze względu na jego "autonomię".

    pozd.Pix