  • 21. Data: 2008-03-08 13:04:15
    Temat: Re: Rower+piwko - co dalej?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J.S pisze:

    > Pewnie i może !
    >
    > Dawniej, w odległych latach musiałbyś mieć zgodę rady zakładowej na zakup
    > radioodbiornika a odpowiedniej komendy MO na montaż anteny satelitarnej.....

    To były wymagane pozwolenia. A ja piszę o tym, że sąd może zakazać
    robienia czegoś, na co normalnie nie trzeba żadnego pozwolenia.

    Zakaz swobodnego chodzenia po kraju to np. osadzenie w zakładzie karnym
    - nie załapałeś chyba...

    Jest to jeden ze środków karnych będących w dyspozycji sądów.

  • 22. Data: 2008-03-09 15:27:24
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "Robert" <a...@p...w.razie.potrzeby> napisał > Kumpel zasiadł
    sobie na rower tuż po spożyciu browarka
    > (dokładnie: jedno piwko). Paręnaście minut później skontrolowali go
    > policjanci. Wynik: 0,14 promila, drugi pomiar: 0,16 - a więc rosnące.

    Coś Ci kumpel ściemnia, jeżeli to istotnie promile, to miał jeszcze w
    normie, bo nie przekroczył 0.2 promila.

    > Efekt: powiedziano mu (nie wiem, czy na drodze, czy był na komisariacie),
    > że ma zakaz jazdy rowerem przez pół roku i jakąś tam kwotę (chyba 300)
    > kary.

    Policjanci nie mogli mu zakazać jazdy rowerem przez pół roku i ukrarać
    mandatem, chyba, że przy okazji popełnił inne wykroczenie.