  • 41. Data: 2010-09-15 10:01:17
    Temat: Re: Robieni w ... bańkę żarówkową
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl>

    > Jaką żarówkę? Tam się nic nie żarzy!

    Oszczędnościową :-)

    > Świetlówka nie jest żarówką.

    A to nie jest świetlówka tylko świetlówka z elektronicznym zapłonnikiem :-)

    > Naprawdę nie odróżniasz?

    Nieistotny szczegół

    > Po kilku miesiącach świetlówka nie ma prawa być "zużyta", chyba że była
    > zapalana i gaszona kilkaset razy dziennie.

    Jak nie działa to widać zużyła się

    > Jeżeli przestaje działać w okresie gwarancji bez widocznego powodu, to
    > znaczy, że się popsuła. Jak każde inne urządzenie.

    Buty przestają "działać" bez widocznego powodu. Głowica kiedysiejszego
    polskiego magnetofonu kasetowego potrafiła się w pół roku zużyć "bez
    widocznego powodu", wymieniona na pełnowartościową działa z 15 lat aż
    magnetofon na złom trafi.

    > Niektóre świetlówki mają gwarancje nawet 36 miesięcy - to już zależy od
    > producenta.

    A ile działają ?

    > A ile jest gwarancji na żarówkę?

    Ile chcesz. Zależy od warunków pracy. Wymieniłaś wszystkie żarówki w swoim
    samochodzie ? A ile już jeździsz ?

  • 42. Data: 2010-09-15 10:06:25
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl>

    >>> (tzn. jest

    > I dlatego pokazuje całkiem dobrze wartości poboru mocy mierzonych przeze
    > mnie urządzeń?
    > Fakt, nie będzie to superdokładność, ale nie sądzę żeby nawet o 5W się
    > mylił.

    Nie ma o czym gadać. Przy takich samych rozmiarach LCD pobiera znacznie
    mniej. Tylko do LCD nikt nie zmuszał. Po prostu bardziej się opłaca. Żarówek
    energooszczędnych nie opłaca się używać z klienckiego punktu widzenia ani z
    ochrony środowiska. Po prostu przekręt lub zwykła głupota
    urzędnicza/polityczna.

  • 43. Data: 2010-09-15 10:09:33
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl>

    > A co proponujesz w zamian np. 40-calowego LCDa?
    >
    > 14-cali CRT? Bo większy się w 90W poboru nie zmieści.

    Ochrona środowiska nie polega na zmniejszaniu zużycia energii tylko
    zapewnianiu ekologicznej czystości w postaci np łatwiejszej utylizacji.
    Żarówki energooszczędne na pewno nie są łatwiejsze w utylizacji bo zawierają
    elektroniczny zapłonnik.

  • 44. Data: 2010-09-15 10:13:11
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > Że zabroniła to fakt. Ale czy zmusza do świetlówek kompaktowych?
    >
    > Ja bez problemu kupiłem żarówkę 100W - halogenową. A teraz czekam aż LED'y
    > "dojrzeją" (latarki już dawno wymieniłem na LED'owe). Nie widzę powodu
    > żeby
    > tęsknić za zwykłą żarówką...

    Wiesz że taki LED wymaga kosztownej utylizacji ? Bo jakkolwiek mógłby
    działać przez najbliższe 50 lat bez wymiany to w mędzyczasie kolejne bzdurne
    przepisy je pewnie wyeliminują albo zwyczajnie moralnie zestarzeje się
    znaczy nie będziesz go chciał.

  • 45. Data: 2010-09-15 10:42:25
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Mordzia" <m...@n...pl>

    > Szczerze mówiąc nie miałem świadomości, że gwarancja jest tak długa.

    Zwykle nie ma gwarancji.

  • 46. Data: 2010-09-15 11:32:18
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 15 Sep 2010 12:06:25 +0200, niusy.pl napisał(a):

    > Żarówek
    > energooszczędnych nie opłaca się używać z klienckiego punktu widzenia

    E, tutaj chyba przesadzasz - przy moim zwykłym sposobie używania
    (włączam i jest włączone godzinę lub więcej) raczej się opłaca. Za to w
    kiblu już nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 47. Data: 2010-09-15 11:39:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.09.2010 12:13, niusy.pl pisze:

    > Wiesz że taki LED wymaga kosztownej utylizacji ? Bo jakkolwiek mógłby
    > działać przez najbliższe 50 lat bez wymiany to w mędzyczasie kolejne
    > bzdurne przepisy je pewnie wyeliminują

    Eeetam.

    > albo zwyczajnie moralnie
    > zestarzeje się znaczy nie będziesz go chciał.

    Znaczy uważasz go za idiotę, co mając w pełni sprawny przedmiot wyrzuca
    go, bo chce funkcjonalnie taki sam tylko nowy? ;->

  • 48. Data: 2010-09-15 11:44:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.09.2010 12:06, niusy.pl pisze:

    > Nie ma o czym gadać. Przy takich samych rozmiarach LCD pobiera znacznie
    > mniej. Tylko do LCD nikt nie zmuszał. Po prostu bardziej się opłaca.

    LCD? W porównaniu z CRT? Chyba żartujesz - współczesne wysokiej jakości
    LCD żrą więcej, niż porównywalnej jakości CRT ostatnich
    (energooszczędnych) generacji.

  • 49. Data: 2010-09-15 11:45:08
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-09-15 12:09, niusy.pl pisze:
    > środowiska nie polega na zmniejszaniu zużycia energii tylko zapewnianiu
    ekologicznej
    > czystości w postaci np łatwiejszej utylizacji.

    a nie jest tak że ochrona środowiska to dobre hasło pod którym wciska się ludziom
    towar?

    zachęca się np. do wymiany samochodów na nowe bo palą 2l mniej paliwa na 100km niż
    stary.
    Co z tego, że wyprodukowanie nowego i "zutylizowanie" starego to nieporównywalnie
    większa
    strata dla środowiska...

  • 50. Data: 2010-09-15 11:47:50
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 15 Sep 2010 13:44:39 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > LCD? W porównaniu z CRT? Chyba żartujesz - współczesne wysokiej jakości
    > LCD żrą więcej, niż porównywalnej jakości CRT ostatnich
    > (energooszczędnych) generacji.

    Współczesne wysokiej jakości LCD mają podświetlenie LED. Mimo usilnych
    prób nie udało mi się uzyskać 100W poboru mocy w 40-calowym TV LCD-LED
    Sharp.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138