    From: "Jurek S." <j...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Remont balkonow - problem finansowy
    Date: Thu, 10 Nov 2005 12:28:25 +0100

    Krotko przedstawie sprawe. Rzecz dzieje się we wspolnocie, gdzie wiekszosc
    udzialow ma MZBM.

    W marcu Zarzad podjal uchwale Nr 5/2005 (dotyczaca zmiany planu
    gospodarczego) m.in. o remoncie 6 balkonow.
    Dokladny zapis:
    "Remont czesci wspolnej:
    - biezace:
    a)remont plyt balkonowych - 6szt. - koszt 3300 zl"

    W tym samym dniu podjeto kolejna uchwale Nr 6/2005 (wiekszoscia glosow).
    Dokladny zapis:
    "naprawy biezace:
    1) remont balkonow 6 szt w następujący sposob:
    ad1) wg zakresu wykonanego w lokalu płatne przez wlasciciela mieszkania"

    W lipcu przyszla ekipa i zrobila remont.
    Dzisiaj przyszla faktura na ponad 900 (tj. 1/3 calej faktury za remont - te
    6 balkonow przylepione jest do 3 mieszkan)

    Moje watplwosci:
    - zarzad podjal uchwale i wynajal firme za moje pieniadze?
    - nie powiadomiono nas o podjeciu takiej uchwaly mimo, ze dotyczy tylko
    wybrancow (tak do konca to chyba z tresci nie wynika kogo dotyczy - moze tu
    mam jakis haczyk na nich)
    - moze zarzad powinien tylko nakazac czy zalecic remont - poinformowac mnie
    o koniecznosci - ja taki remont zalatwilbym za polowe tej kwoty.
    - w pierwszej uchwale jest mowa o remoncie czesci wspolnej, czyli przyznali
    że balkony sa czescia wspolna, a w drugiej uchwalili, ze w trojke mamy
    ponosic tego koszty - zgodne to jest z prawem?

    Balkony te maja powierzcnie ok. 2,5m^2 kazdy i maja fome plyty
    "przylepionej" do muru plus balustrada metalowa z pretow. Okna balkonowe sa
    do podlogi.
    Remont polegal na postawieniu rusztowania, zdjeciu starej wylewki i
    opierzenia oraz wykonaniu nowego opierzenia + podwojnej wylewki i izolacji.
    Na koniec pomalowali to farba olejna, albo czyms takim.

    Co mam zrobic, jak uniknac ponoszenia pelnych kosztow?

    pozdrawiam
    Jurek S.