  • 1. Data: 2002-07-17 06:25:41
    Temat: Rękojmia w przypadku umów o dzieło
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Witam
    Chciałbym dowiedzieć się, jak mogę najszybciej zakończyć przedstawioną sprawę.
    Wymieniałem sobie okna. Firma,która to robiła, przy jednym z okien "dała
    plamę", tzn. założyła pękniętą szybę i uszkodziłą tynk przy futrynie.
    Otrzymałem pisemne zobowiązanie właściciela firmy do usunięcia usterek...i na
    tym się skończyło.
    Skorzystałem z porady Federacji Konsumentów, którzy zasugerowali, aby wystąpić
    do firmy z pismem wzywającym do usunięcia usterek w wyznaczonym terminie. Tak
    też zrobiłem, ale dalej nic...
    Wiem, że mogę dochodzić moich uprawnień w sądzie, ale sprawa jest przecież
    błaha i nie o to chodzi by tracić czsas i nerwy.
    Słyszałem, że istnieje możliwość usunięcia wad przez inną firmą na koszt
    poprzedniego wykonawcy, tylko nie wiem jak mam to zrobić. Czy muszę mu jeszcze
    raz napisać, ze jeśli sam tego nie wykona, to zostanie obciążony kosztami?
    A jeśli tak, to zakładając, że w dalszym ciągu wykonawca nie zapłaci za
    wykonanie usługi przez inną firmę, czy pozostanie mi tylko dochodzenie tego w
    sądzie?
    Sorki za przydługi text, ale chciałem dokładnie naświetlić sprawę.
    Z góry dziękuję za ewentualne rady.