  • 1. Data: 2004-10-18 20:16:01
    Temat: "Rękojmia" a zakup na firmę.
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

    Witam,
    wiem, że nie ma już rękojmii, jest za to odpowiedzialność sprzedającego przy
    sprzedarzy konsumenckiej. Mam pytanie co z zakupem towaru 'na firmę'
    powiedzmy w hurtowni, czy powiedzmy samochodu w dealera. Czy wtedy można
    dochodzić jakiejś odpowiedzialności sprzedawdy po okresie gwarancji
    (powiedzmy rocznej) ??? Jakie paragrafu tu się stosują ???
    W moim przypadku chodzi o zakup auta w listopadzie 2002.

    Przepraszam za lameriadę, ale jestem w tym zielony.

    Pozdrawiam, i dziękuję,
    Maras

  • 2. Data: 2004-10-18 20:26:31
    Temat: Re: "Rękojmia" a zakup na firmę.
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Maras wrote:
    > wiem, że nie ma już rękojmii, jest za to odpowiedzialność sprzedającego przy
    > sprzedarzy konsumenckiej. Mam pytanie co z zakupem towaru 'na firmę'
    > powiedzmy w hurtowni, czy powiedzmy samochodu w dealera.

    Obowiązuje rękojmia wg kodeksu cywilnego - chyba że została wyłączona
    albo ograniczona w umowie.

    > W moim przypadku chodzi o zakup auta w listopadzie 2002.

    A to już niewiele... Chyba że podstępne zatajenie wady udowodnisz.
    Ewentualnie, ale to raczej teoretyczna możliwość, odpowiedzialność na
    zasadach ogólnych (art.471 kc).

    KG

  • 3. Data: 2004-10-18 20:40:32
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    no to rekojmia obowiazuje przeciez skoro kupiles w 2002.
    Problem w tym ze po takim czasie jest ciezko czegos konkretnie dochodzic.

    --
    fi5h