eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia. "Niezwłocznie"? Iile czasu na orzeczenie wady?Rękojmia. "Niezwłocznie"? Iile czasu na orzeczenie wady?
  • Data: 2002-09-05 15:10:27
    Temat: Rękojmia. "Niezwłocznie"? Iile czasu na orzeczenie wady?
    Od: "RaNo" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam!

    Zegarek był wodoodporny (100M), a polska instrukcja zezwalała z nim "pływać
    i nurkować bez akwalungu". Nie nurkowałem wogóle, pływałem "po powierzchni".
    Po takiej przyjemności zegarek zaparował od wewnątrz, a po godzinie przestał
    wyświetlać godzinę.

    Natychmiast oddałem zegarek do sklepu zgłaszając reklamację z tytułu
    rękojmii. Powiedziano mi, że zegarek musi pójść do rzeczoznawcy, który
    stwierdzi, czy przypadkiem go nie otwierałem, lub czy nie wysiadałem z nim z
    batyskafu. Zgodziłem się.

    Tymczasem w Kodeksie Cywilnym (Art. 560) zapisane jest, że sprzedawca
    powinien "niezwłocznie" naprawić lub wymienić sprzęt.

    Naprawa raczej nie wchodziła w grę, wymiana raczej też, bo model już
    "wyszedł".

    Dalej za kodeksem: jeżeli nie zostanie to dokonane "niezwłocznie", mam prawo
    do zwrotu gotówki.

    Wczoraj minął drugi tydzień. Zegarka, ani pieniędzy nie mam. Jak to jest z
    tym "niezwłocznie"? Czy 14 dni to nie jest zwłoka? Proszę mnie wesprzeć
    konkretnym artykułem.


    --
    Radosław Nowak, RNS::
    www.ranosoft.com/palm

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1