  • 11. Data: 2010-09-07 11:01:31
    Temat: Re: Reklamacja zakupow po odejsciu od kasy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.09.2010 12:53, Liwiusz pisze:
> [...]

    Jak pisałem wyżej.

    > Albo po prostu powiedzieć, że ciężar dowodu spoczywa na... itp. itd.

    Zgłaszasz oszustwo i policja prowadząc czynności musi dostać do ręki
    nagranie lub przynajmniej zostać przekonana, że "przypadkiem" mieli
    jakąś awarię czy inny remont.

    Jak palną, że "mają ale nie dadzą" to mają problem.

  • 12. Data: 2010-09-07 11:05:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-07 13:01, Andrzej Lawa pisze:

    > Jak palną, że "mają ale nie dadzą" to mają problem.

    Mówisz że podejrzany ma obowiązek dostarczyć dowody przeciwko sobie pod
    groźbą odpowiedzialności karnej?

    --
    spp

  • 13. Data: 2010-09-08 06:36:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.09.2010 13:05, spp pisze:

    > Mówisz że podejrzany ma obowiązek dostarczyć dowody przeciwko sobie pod
    > groźbą odpowiedzialności karnej?

    Jaki podejrzany? Ochrona? Sklep?

    Podejrzanym może być pracownik a w interesie zarządy byłoby wyjaśnienie
    sprawy.

  • 14. Data: 2010-09-09 11:21:29
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 7 Wrz, 13:01, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Jak pisałem wyżej.

    > Zgłaszasz oszustwo i policja prowadząc czynności musi dostać do ręki
    > nagranie lub przynajmniej zostać przekonana, że "przypadkiem" mieli
    > jakąś awarię czy inny remont.

    Aha... pani w sklepie pomylila sie na 50zl to policja bedzie
    prowadzila tak zaawansowane sledztwo? Wierzysz w to ze policja
    zareaguje na takie zgloszenie? Cos mi sie kojarzy ze kluczowa jest
    wartosc kwoty na jaka dokonano oszustwa. Kiedys czytalem ze szkod
    ponizej 200zl nie warto zglaszac bo policja i tak sie tym nie zajmie,
    chyba ze pokrzywdzony sam zbierze i dostarczy wszystkie dowody.

  • 15. Data: 2010-09-09 21:33:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Sep 2010, badzio wrote:

    > wartosc kwoty na jaka dokonano oszustwa. Kiedys czytalem ze szkod
    > ponizej 200zl nie warto zglaszac bo policja i tak sie tym nie zajmie,

    Ale to chyba dotyczy kradzieży - bo coś do 250 zł stanowi ona
    tylko wykroczenie.
    Oszustwo to inna sprawa (a inna, że w tym przypadku raczej nie
    do udowodnienia, pomijając ew. spór o to czy w ogóle można
    o nim mówić).

    pzdr, Gotfryd