-
1. Data: 2008-01-03 09:12:00
Temat: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej
Od: "Pawel" <l...@u...klub.chip.pl>
Witam,
"O Boże, znowu" - zapewne powiecie - powraca temat gwarancji i rękojmi.
Ale ja szperając na forach konsumentów nie odnalazłem odpowiedzi.
Opis przypadku
Przed świętami kupiłem w supermarecie 'real' odtwarzacz DVD.
Nie sprawdzałem go w sklepie.
Od razu "podbiłem" kartę gwarancyjną.
Paragon zachowałem.
Po rozpakowaniu pod choinką okazało się, że odtwarzacz nie wysuwa tacki na
płytę.
Po świętach odwiedziłem sklep i poprosiłem o wymianę na nowy (były dostępne
na półce).
Chciałem skorzystać z rękojmi.
Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a skoro
mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie reklamacyjne. O
rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli słyszeć ode mnie).
Czy tak można?
Czy fakt podstęplowania dokumentu gwarancyjnego zamyka drogę postępowania z
tytułu rękojmi?
Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
"przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym, po
co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?
Jeśli jeszcze ktoś ma jeszcze siłę wypowiedzieć się na ten temat - bardzo
proszę.
Pozdrawiam,
Paweł
-
2. Data: 2008-01-03 09:23:10
Temat: Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Pawel pisze:
> Chciałem skorzystać z rękojmi.
Rękojmia nie obowiązuje jeśli sprzedającym jest firma, a kupującym
konsument.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
3. Data: 2008-01-03 09:25:10
Temat: Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Pawel pisze:
> Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
> "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym,
> po co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?
Dodam jeszcze, że oprócz gwarancji możesz reklamować na podstawie
niezgodności produktu z umową. Możesz wtedy żądać wymiany na nowy
produkt, jednak sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
4. Data: 2008-01-03 09:31:32
Temat: Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej
Od: <s...@a...pl>
> "O Boże, znowu" - zapewne powiecie - powraca temat gwarancji i rękojmi.
> Ale ja szperając na forach konsumentów nie odnalazłem odpowiedzi.
> Opis przypadku
> Przed świętami kupiłem w supermarecie 'real' odtwarzacz DVD.
> Nie sprawdzałem go w sklepie.
> Od razu "podbiłem" kartę gwarancyjną.
> Paragon zachowałem.
> Po rozpakowaniu pod choinką okazało się, że odtwarzacz nie wysuwa tacki
> na płytę.
> Po świętach odwiedziłem sklep i poprosiłem o wymianę na nowy (były
> dostępne na półce).
> Chciałem skorzystać z rękojmi.
Jeśli kupiłes jako konsument - a wnioskuję że tak było - rękojmia nie
istnieje.
> Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a
Ich dobra wola.
> skoro mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie
> reklamacyjne. O rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli
> słyszeć ode mnie). Czy tak można?
> Czy fakt podstęplowania dokumentu gwarancyjnego zamyka drogę
> postępowania z tytułu rękojmi?
Rękojmia nie istnieje w relacjach konsument - przedsiębiorca.
> Często w sklepach ze sprzętem RTV (np. Media-Markt) proponują
> "przetestowanie" urządzenia i podbicie gwarancji w terminie późniejszym,
> po co? Dla kogo jest to bardziej korzystne? Dla klienta czy dla sklepu?
Podobnie robi makro. Wg mnie wygodne i dla nich, i dla nabywcy.
> Jeśli jeszcze ktoś ma jeszcze siłę wypowiedzieć się na ten temat - bardzo
> proszę.
Poczytaj np tu: http://tiny.pl/rpz8 (www federacji konsumentów). Dowiesz
sie m.in. co masz zamiast rękojmi :)
-
5. Data: 2008-01-03 11:03:19
Temat: Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej
Od: darw <d...@g...com>
> Odpowiedziano mi, że wymieniać mogą w ciągu 5 dnia od dnia zakupu, a skoro
> mam podbitą gwarancję to przysługuje mi tylko postępowanie reklamacyjne. O
> rękojmi nic nie słyszeli... (a przynajmniej nie chcieli słyszeć ode mnie).
Jak juz odpisaly inne osoby - rekojmia dla konsumentow nie istnieje.
Sklep był na tyle mily, że oferowal klientom mozliwosc wymiany w ciagu
5 dni pod warunkiem NIE PODBIJANIA karty gwarancyjnej - więc dawal Ci
jakies udogodnienia dodatkowe, poszerzajace Twoje prawa. Podbiłes
gwarancje - zrezygnowales z nich...
Teraz - masz wybor:
- niezgodnosc z umową - sprzedawca w ciągu 14 dni odpowie jak zalatwi
reklamacje. (14 dni to termin odpowiedzi a nie realizacji).
- gwarancja - stosownie do jej zapisow.
Pozdrawiam
DarW
PS Sprzedawca robi tak z gwarancjami - ponieważ inaczej to rozegra z
wlasnym dostawca - gwarancja niepodbita = towar uszkodzony PRZED
sprzedaza - inny tryb rozmow z dostawca.
-
6. Data: 2008-01-04 08:28:09
Temat: Re: Reklamacja - rękojmia - a podbicie karty gwarancyjnej
Od: "Pawel" <l...@u...klub.chip.pl>
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
Paweł