eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja, gwarancja, rękojmieReklamacja, gwarancja, rękojmie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!newsgate.pl
    From: d...@w...pl (Piecia)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Reklamacja, gwarancja, rękojmie
    Date: 23 Apr 2003 11:09:46 +0200
    Organization: email<>news gateway
    Lines: 30
    Message-ID: <1...@w...pl>
    Reply-To: Piecia <d...@w...pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=Windows-1250
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1051088986 3607 192.168.240.245 (23 Apr 2003 09:09:46 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 23 Apr 2003 09:09:46 GMT
    X-Mailer: The Bat! (v1.62i) Business
    X-Received: from host179.btk.net.pl (HELO 127.0.0.1) ([80.51.65.179])
    (envelope-sender <d...@w...pl>) by smtp.wp.pl (wp-smtpd) with SMTP for
    <p...@n...pl>; 23 Apr 2003 09:08:53 -0000
    X-Received: from host179.btk.net.pl (HELO 127.0.0.1) ([80.51.65.179])
    (envelope-sender <d...@w...pl>) by smtp.wp.pl (wp-smtpd) with SMTP for
    <p...@n...pl>; 23 Apr 2003 09:08:53 -0000
    X-Received: from host179.btk.net.pl (HELO 127.0.0.1) ([80.51.65.179])
    (envelope-sender <d...@w...pl>) by smtp.wp.pl (wp-smtpd) with SMTP for
    <p...@n...pl>; 23 Apr 2003 09:08:53 -0000
    X-Received: from host179.btk.net.pl (HELO 127.0.0.1) ([80.51.65.179])
    (envelope-sender <d...@w...pl>) by smtp.wp.pl (wp-smtpd) with SMTP for
    <p...@n...pl>; 23 Apr 2003 09:08:53 -0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:142079
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam Grupowiczów,
    Miałbym niewielką prośbę. Czy mogłby mi ktoś objaśnić sprawę rękojmi i
    gwarancji. Czytałem ostatnio różne artykuły ale się troche pogubiłem.
    Z tego co wiem okres rękojmi jest na 1 rok, a okres gwarancji na czas
    określony w karcie gwarancyjnej przez gwaranta. Rękojmia może być
    rozpatrywana przez sprzedawcę a gwarancja przez gwaranta który może
    być np. producentem. Jaka będzie różnica
    gdy skożystam z rękojmi a gdy z gwarancji. Czy można skożystać z
    rękojmi zawsze, i co się dzieje wówczas z gwarancją?
    Jeśli nie ma wyszczególnionego czasu na karcie gwarancyjnej, w jakim
    dana rzecz może przebywać w np. naprawie to ile gwarant może ją
    przetrzymywać(dni roboczych czy kalendażowych)?
    I ostatnie pytanie. Przypuśćmy że kupiłem jakąś rzecz, która działała
    w sklepie. Po zanoszeniu do domu, po kilku godzinach dana rzecz
    przestała działać(nie tylko zgodnie z warunkami umowy, ale w ogóle nie
    działa). Jaką wówczas wybrać najlepszą drogę żeby szybko dostać nową,
    sprawną rzecz? Czy nadal istnieje ten okres początkowy, w ciągu
    którego sprzedawca musiał wymienić daną rzecz, albo zwrócić gotówkę?

    Z góry dziękuję za objaśnienie tej sprawy.
    ps. Część przepisów zmieniła się z dniem 1.I.2003, i dlatego niekiedy
    zwątpiłem czy aby napewno dany artykuł jast aktualny.
    --
    Pozdrawiam,
    Piecia mail tu mi: d...@w...pl


    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1