-
1. Data: 2005-08-20 15:34:22
Temat: Reklamacja - czy można zażądać wymiany?
Od: "Zwykly Uzytkownik" <n...@e...a>
Witam,
Kupiłem wczoraj nowy telefon komórkowy. Dziś zorientowałem się, że ma
niewielką, ale jednak uciążliwą wadę (jeden z przycisków nie działa przy
każdym wciśnięciu). Oczywiście zamierzam reklamować telefon, wiem jednak (z
doświadczenia), że takie reklamacje trochę trwają, a dostanie telefonu
zastępczego graniczy z cudem - a jeśli już, to jest to jakiś stary grat.
Dlatego zastanawiam się, czy gdybym wykazał wadę (tzn. inne egzamplarze tego
modelu, które mają w sklepie działają OK), mógłbym prosić o natychmiastową
wymianę aparatu, zważając na to, że kupiłem bardzo niedawno i nie miał czasu
się "zużyć"? W dodatku wyjeżdżam pod koniec najbliższego tygodnia i nawet
gdyby tel. miał zostać naprawiony w ciagu dwóch tygodni, nic mi to nie daje.
pozdrawiam,
ZU
-
2. Data: 2005-08-21 00:02:14
Temat: Re: Reklamacja - czy można zażądać wymiany?
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
In article <de7iij$5de$1@atlantis.news.tpi.pl>, Zwykly Uzytkownik wrote:
> Kupiłem wczoraj nowy telefon komórkowy. Dziś zorientowałem się, że ma
> niewielką, ale jednak uciążliwą wadę (jeden z przycisków nie działa przy
> każdym wciśnięciu). Oczywiście zamierzam reklamować telefon, wiem jednak (z
> doświadczenia), że takie reklamacje trochę trwają, a dostanie telefonu
> zastępczego graniczy z cudem - a jeśli już, to jest to jakiś stary grat.
> Dlatego zastanawiam się, czy gdybym wykazał wadę (tzn. inne egzamplarze tego
> modelu, które mają w sklepie działają OK), mógłbym prosić o natychmiastową
Na natychmiastową, prawnie nie masz raczej* żadnych możliwości. Na samą
wymianę, pewnie niewielkie. Możesz liczyć jedynie na dobrą wolę
sprzedawcy.
*) raczej to tak dla porządku, bo nie spodziewam się aby gwarant takie
coś umożliwił, a ustawowo, sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź na
reklamację.
--
Marcin