-
1. Data: 2006-11-16 21:33:42
Temat: Reklamacja PKP Intercity
Od: MaKeR <t...@t...pl>
Witam,
Podczas wakacyjnych wojazy wraz z moja towarzyszka mialem "przyjemnosc"
skorzystac z uslug Tanich Lini Kolejowych PKP Intercity. Jechalem nocnym
pociagiem z Gdyni do Krakowa. Do skorzystania z uslug TLK zachecil mnie
rzekomy wysoki komfort podrozy, cytat ze strony TLK:
"W nocnych pociągach, w wagonach z miejscami do siedzenia jest 6, a nie
8 miejsc, co znacznie poprawia komfort podróżowania."
Oraz to ze byl to pociag z obowiazkiem rezerwacji miejsc (brak
walajacych sie ludzi po korytarzu).
Po wejsciu do pociagu okazalo sie ze przedzialy sa 8 osobowe czyli juz
na wstepie zostalem oszukany. Ale malo tego nie robilbym z tego problemu
gdyby w tym przedziale podrozowalo 6 osob ale niestety kilka stacji
dalej konduktor przydzielil do przedzialu w ktorym podrozowalem 2 osoby
bez miejscowek (podobno obowiazywal obowiazek rezerwacji miejsc !).
Malo tego nastepne kilka stacji dalej gdy chcialem wyjsc do toalety
pomyslalem ze jestem w Indiach takiego widoku nie widzialem jeszcze
ludzie lezeli na korytarzu jeden na drugim nie bylo zadnej mozliwosci
przejsc korytarzem.
Gdy wrocilem do domu stwierdzilem ze tego PKP nie popuszcze. I nie
chodzi mi tu o te 100 zl za bilety, a o pewna przyzwoitosc...
Dzien po trefnej podrozy (10.IX) wyslalem reklamacje.
W odpowiedzi z dnia 29.IX otrzymalem zapewnienie o toczacym sie w tej
sprawie postepowaniu wyjasniajacym.
Przesylam kilka cytatow z pisma z dnia 6.XI :
"Wlaczenie wagonu z przedzialami osmiomiejscowymi w sklad pociagu TLK nr
.... spowodowane bylo brakiem odpowiedniej rezerwy wagonowej na stacji
postojowej"
"Rozumiemy Pana niezadowolenie z powodu duzej frekwencji podroznych w
pociagu, jednakze i my prosimy o zrozumienie, ze jako spolka trudniaca
sie przewozem osob i rzeczy nie mozemy odmowic przewozu zadnemu
podroznemu, ktory chce skorzystac z naszych uslug.
Z przykroscia stwierdzam, ze brak jest podstaw do pozytywnego
rozpatrzenia Pana reklamacji."
Co teraz, gdzie sie mam zwrocic o pomoc ?
Jakie sa szanse na wygranie tej sprawy ?
Nie popuszcze, bede walczyc do ostatniej kropli krwi ;)
Pozdrawiam !
MaKeR
-
2. Data: 2006-11-17 00:30:52
Temat: Re: Reklamacja PKP Intercity
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
MaKeR wrote:
[ciach]
> Co teraz, gdzie sie mam zwrocic o pomoc ?
> Jakie sa szanse na wygranie tej sprawy ?
> Nie popuszcze, bede walczyc do ostatniej kropli krwi ;)
Jak dla mnie to nie reklamacja wadliwej usługi, tylko doprowadzenie do
niekorzystnego rozporządzenia mieniem poprzez wprowadzenie Ciebie w błąd
w celu uzyskania korzyści majątkowej, czyli potocznie mówiąc oszustwo.
Oczywiście to lekko naciągane, ale IMHO przy pewnym uporze do
przeprowadzenia. I jakby się zebrać z innymi oszukanymi...
Swoją szosą 286KK zasadniczo powinien przysługiwać wszystkim, którzy
kantują w reklamach.
-
3. Data: 2006-11-17 09:28:44
Temat: Re: Reklamacja PKP Intercity
Od: MaKeR <t...@t...pl>
Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> Jak dla mnie to nie reklamacja wadliwej usługi, tylko doprowadzenie do
> niekorzystnego rozporządzenia mieniem poprzez wprowadzenie Ciebie w błąd
> w celu uzyskania korzyści majątkowej, czyli potocznie mówiąc oszustwo.
>
> Oczywiście to lekko naciągane, ale IMHO przy pewnym uporze do
> przeprowadzenia. I jakby się zebrać z innymi oszukanymi...
>
> Swoją szosą 286KK zasadniczo powinien przysługiwać wszystkim, którzy
> kantują w reklamach.
Mam jeszcze pytanie, czy Rzecznik ochrony praw konsumenta ma kompetencje
ku temu by wystapic w tej sprawie w moim imieniu i czy ogolnie zajmuje
sie takimi sprawami ?
--
Pozdrawiam!
MaKeR
-
4. Data: 2006-11-17 14:58:53
Temat: Re: Reklamacja PKP Intercity [OT]
Od: Tobi <t...@p...onet.pl>
MaKeR napisał(a):
> Podczas wakacyjnych wojazy wraz z moja towarzyszka mialem "przyjemnosc"
> skorzystac z uslug Tanich Lini Kolejowych PKP Intercity. Jechalem nocnym
> pociagiem z Gdyni do Krakowa. [...]
> I nie
> chodzi mi tu o te 100 zl za bilety, a o pewna przyzwoitosc...
Jak widać tanie to one są tylko z nazwy. :)
Tobi